Devynmečio berniuko savižudybė Lietuvos žiniasklaidoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Devynmečio berniuko savižudybė Lietuvos žiniasklaidoje
Alternative Title:
Suicide of a 9-year-old boy in Lithuania‘s media
In the Journal:
Summary / Abstract:

LT2010 ir 2011 metais Lietuvoje nusižudė po 1018 žmonių. Tai beveik po tris kartus daugiau žmonių nei kasmet žūva automobilių avarijose. 2010 metais nusižudė 33 10 – 19 metų vaikinai ir merginos, o 2011 metais 20 5 – 19 metų jaunuolių iš kurių vienas buvo 9 metų amžiaus. Yra nustatyta, kad žiniasklaida gali prisidėti tiek prie suicidogeninės situacijos šalyje gerėjimo, tiek ir prie blogėjimo, priklausomai nuo to, kokiu būdu pateiks informaciją apie savižudybes. Šio tyrimo tikslas buvo ištirti, kaip pastarąjį devynmečio savižudybės atvejį nušvietė Lietuvos žiniasklaida. Pasinaudojus Gailienės ir Trofimovos (1999) tyrimo metodu buvo išnagrinėti 9 straipsniai laikraščiuose, 9 internetiniuose portaluose ir 3 televizijos laidos. Tyrimas parodė, kad laikraščiai, internetiniai portalai ir televizijos laidos kokybiškai nevienodai pateikė informaciją. Laikraščiai ir televizijos laidos skyrė mažiausiai dėmesio savižudybių prevencijai, pagalbai ir alternatyvoms. Labiausiai suicidologų rekomendacijų nesilaiko didieji komerciniai leidiniai bei populiariausių televizijos kanalų laidos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Berniukas; Savižudybė; Savižudybės; Suicidologų rekomendacijos; Žiniasklaida; A boy; Media; Recommendations of suicide specialists; Suicide.

EN1018 people committed suicide in Lithuania during the year 2010 and the same number during the year 2011. It is three times the number of people that have died in car accidents during the same years. In 2010 33 people aged 10 to 19 have committed suicide and in 2011 20 people of the aged 9 to 19 have committed suicide. It has been proven that media can influence suicidal ideation and behaviour both ways depending on how it reports on suicide. The purpose of this research was to investigate how Lithuania‘s media reported on the suicide of the 9-year-old boy who committed suicide in 2011. Results suggest that newspapers, web pages and TV shows report on suicide qualitatively different. Newspapers and TV shows pay the least attention to suicide prevention, help and alternatives to suicide. Biggest commercial newspapers and TV channels ignore recommendations for reporting on suicide the most. [From the publication]

ISSN:
2029-9958; 2351-4620
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53082
Updated:
2020-07-28 20:26:14
Metrics:
Views: 67    Downloads: 6
Export: