Doktoranto profesinį identitetą lemiančių veiksnių analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Doktoranto profesinį identitetą lemiančių veiksnių analizė
Alternative Title:
Analysis of doctoral student’s professional identity determinants
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTIki šiol nėra atskleista, kokie veiksniai lemia, kad doktorantas susitapatina su vienu ar kitu profesiniu vaidmeniu, ar juos integruoja, suvokia arba ne savo profesinį identitetą ir baigęs studijas yra linkęs dirbti arba palikti profesinės veiklos sritį. Kadangi profesinis identitetas gali būti paaiškintas asmens vidiniais bei išoriniais veiksniais, šio straipsnio tikslas – nustatyti ir aprašyti svarbiausius doktoranto profesiniam identitetui įtakos turinčius veiksnius. Tyrimo metodu pasirinkta mokslinės literatūros apžvalga ir analizė. Rezultatai ir išvados: apžvelgus mokslinę literatūrą, galima išskirti tris svarbiausias veiksnių grupes: psichologiniai veiksniai (asmenybės savybės, mąstymo stilius), socialiniai veiksniai (mokslinio vadovo, kolegų ir kitų studentų, darbdavio, šeimos ir draugų palaikymas) ir akademinės aplinkos veiksniai (studijų/mokslo sritis, darbo sąlygos). Atkreiptinas dėmesys, kad doktoranto sociodemografinės charakteristikos (lytis, amžius, metai doktorantūros programoje, tėvų išsilavinimas, darbinė patirtis) taip pat turi reikšmės doktoranto profesinio identiteto formavimuisi ir raiškai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Doktorantai; Doktorantas; Profesinis identitetas; Doctoral student; Doctoral students; PhD students; Professional identity.

ENStill there is no disclosure of the factors that determine doctoral student’s identification with one or another professional role, realization of professional identity, and decision to work or leave professional activities after studies completion. As professional identity can be explained by individual internal and external factors, the aim of this paper is to identify and describe the most important factors influencing doctoral student’s professional identity. The review and analysis of scientific literature were chosen as a method for this paper. Following the scientific literature, three major groups of factors for professional identity of doctoral students were indicated: psychological factors (personality traits, thinking styles), social factors (support of research supervisor, colleagues and other students, employer, family and friends), and academic environmental factors (studies/science field, working conditions). Doctoral student’s socio-demographic characteristics (gender, age, year in PhD program, parent education, work experience) also has implications for professional identity formation and expression. [From the publication]

ISSN:
2029-9958; 2351-4620
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53062
Updated:
2021-02-02 19:03:00
Metrics:
Views: 13
Export: