LTStraipsnyje svarstomos Gabrielės Petkevičaitės-Bitės asmens ir kūrybos recepcijos linkmės, rašytojos įvaizdžio inercija bei jo atnaujinimo galimybės. Atramos tašku pasirenkama Meilės Lukšienės įžvalga, kad Bitės asmenybės giluminė struktūra artimesnė ne tradiciškai eksploatuojamam realistiniam, o romantiniam modeliui. Pasitelkiant psichoanalizės sąvokas interpretuojami rašytojos biografijos ir kūrybos faktai, o jos bendroji laikysena įvardijama kaip neeksponuojamas individualizmas, sugėręs psichologines, socialines bei kultūrines prieštaras. Polemizuojama su Vytauto Kavolio evoliucine psichologinio charakterio raidos schema. Prielaidų visuma leidžia teigti, kad Bitės būdas, kaip antropologinis kompleksas, turi ne tik regimąjį paviršių, bet ir slepiamą vidujybę, jame atsispindi ir trauminės patirtys, ir tikėjimas pozityvia asmens bei tautos perspektyva. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bitės būdas; Ego; Id; Inteligentas versus intelektualas; Neeksponuojamas individualizmas; Psichoanalitinė kompensacija; Superego; Bite's nature; Bite's nature, psychoanalytic compensation, Id, Ego, Superego,; Ego; Id; Intelligentsia versus intellectuals; Psychoanalytic compensation; Superego; Unexposed individualism; Unexposed individualism, intelligentsia versus intellectuals.
ENPaper discusses the directions of the reception of Gabriele Petkevičaitė-Bitė's personality and her creative work, the inertia of the writer's image and the possibilities of its updating. The point of reference chosen for the paper is Meilė Lukšienė's insight to the effect that the deep structure of Bite's personality is closer to the romantic model and not to the realistic one, which has been traditionally exploited so far. Resorting to psychoanalytic concepts, the author interprets the facts of the writer's biography and her work; her overall attitude is identified as unexposed individualism, which absorbed psychological, social and cultural contradictions. The author enters into a polemic with Vytautas Kavolis' evolutional scheme of psychological character development. The whole of assumptions makes it possible to claim that, as an anthropological complex, Bitė's nature possesses not only a visible surface but also a hidden inner aspect which reflects Bite's traumatic experiences, her faith in positive prospects both for an individual and the nation. [From the publication]