Vaizdas ir tekstas tualetinio ir kvapiojo vandens reklamose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaizdas ir tekstas tualetinio ir kvapiojo vandens reklamose
Alternative Title:
Image and the text in toilette and perfumed water advertisements
In the Journal:
Acta humanitarica universitatis Saulensis [Acta humanit. univ. Saulensis (Online)]. 2013, t. 17, p. 165-178. Kvapas kultūroje
Summary / Abstract:

LTTualetinio ir kvapiojo vandens reklamos yra skirtos tam tikrai auditorijai, todėl ne kiek viename leidinyje jos spausdinamos. Pagrindinės šių reklamų poveikio priemonės yra vaizdas ir tekstas –abu elementai atlieka savąjį vaidmenį, nes yra pateikiami apgalvotai, turint tam tikrą tikslą. Tiek vaizdų, tiek teksto paskirtį galima suvokti dvejopai: jie reklamose kuria tikrovės iliuziją. Kuriama tikrovės fikcija yra labai stipri ir efektyvi, nes jos paskirtis – patraukti adresato dėmesį, jį išlaikyti ir įtikinti adresatą siūlomos prekės naudingumu ir reikalingumu. Vaizdo ir teksto dominavimas kiekvienoje reklamoje yra individualus: vienose vyrauja tekstas, antrose – vaizdas, trečiose abu elementai užima vienodas pozicijas. Vis dėlto tualetinio ir kvapiojo vandens reklamose dominuoja vaizdas, jam skiriamas pagrindinis vaidmuo, o tekstą dažniausiai sudaro prekės pavadinimas, šūkis, bet yra ir gana didelės apimties tekstų, kurie būna itin vaizdingi. Aptariamose reklamose galima išskirti reklamas su tekstu ir reklamas be teksto. Abiem reklamų tipams būdinga panaši vizuali raiška: reklamos personažo (-ų) akių kontaktas su adresatu (žvilgsnis gali būti hipnotizuojantis, neįpareigojantis, koketuojantis, gali nukrypti į kažką tolumoje ar būti nukreiptas kitą reklamos personažą), reklamos be personažo, dėmes sutelkiant į žinomą vardą ir vietovių pavadinimus, taip pat aktualus nuogo kūno demonstravimas, švelnus intymumas, laisvumas. Nagrinėjamos reklamos išsiskiria gebėjimu jungti vaizdo ir teksto elementus, jais užkoduoti prekės išskirtinumą, vaizdžiai ir įmantriai apibūdinti reklamuojamą prekę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Komunikacija; Semiotinė analizė; Tekstas; Tualetinio ar kvapiojo vandens reklamos; Tualetinis ir kvapusis vanduo reklamose; Vaizdas; Communication; Image; Semiotic analysis; Text; Toilet water or perfumed advertising; Toilette and perfumed water advertisements.

ENToilette and perfumed water advertisements are intended for a specific audience, so they are not printed in every magazine. The main factors that make impact are the image and the text, the both elements play their own role and aim a deliberately set certain goal. The understanding of the purpose of the image and the text is twofold as they produce an illusion of reality. Created fictional reality is very strong and effective because its purpose is to attract the addressee and keep his attention, convince him that the good is available and necessary. The domination of the image and the text is different and individual in each advertisement: the text dominates in one, the image in another and the both in the third. Although the image dominates in toilette and perfumed water advertisements and the text, slogan, is used to present the name of the good, long and very imaginative texts also may be found. There are advertisements with the text and without it. The both types of advertisements have a similar visual feature - eye contact between the character in the advertisement and the addressee: it may be hypnotic, non-binding, flirting, may focus attention on the names of famous people or the place, also naked bodies, intimacy, facility, etc. Often the image is closely linked to the history of producing toilette and perfumed water and the text. The following strengths of advertisements should be highlighted: to link the elements of the image and the text, encode distinctiveness of the good, vividly and elaborately describe it. [From the publication]

ISSN:
1822-7309; 2424-3388
Related Publications:
Miegas šiuolaikinėje kvepalų reklamoje / Saulius Žukas. Baltos lankos. 2009, Nr. 30, p. 127-145.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52857
Updated:
2020-09-18 18:58:33
Metrics:
Views: 56    Downloads: 6
Export: