LTXIX a. pirmojoje pusėje Lietuvos bažnytinių kapelų repertuare vyravo vietinių kompozitorių kūryba. Pastaroji tema įvairiais aspektais buvo nagrinėta ankstesniuose autorės moksliniuose straipsniuose (Levinskaitė 1997; Budzinauskienė 2007 ir kiti). Šiame darbe pagrindinis dėmesys skiriamas keturių kompozitorių personalijoms ir jų kūrybos apžvalgai. Straipsnio tikslas − aptarti kompozitorių Florjano Bobrowskio, Adalberto Dankowskio, Antono Sokulskio ir Martino Zebrowskio fragmentiškus biografijų duomenis, susisteminti žinomus jų bažnytinius vokalinius-instrumentinius kūrinius. Darbe remiamasi archyviniais šaltiniais ir muzikiniais rankraščiais, kurie dabar tėra bene vieninteliai dokumentai, liudijantys apie minimų autorių gyvenimą ir kūrybą. Straipsnio uždavinys – įvardyti šių autorių gyvenimo ir kūrybos faktus, bažnytinius kūrinius, išskirti jų žanrus, atlikėjų sudėtis, apčiuopti kūrinių dėsningumus ir skirtumus, populiarumo aspektą, aptarti muzikinių rankraščių būklę. Šiuo darbu siekiama praplėsti Lietuvos XIX a. bažnytinės muzikos tyrimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Adalbertas Dankowskis; Adalbertas Dankowskis, Antonas Sokulskis, Martinas Zebrowskis; Antonas Sokulskis; Bažnytinė; Bažnytinė muzika; Florjanas Bobrowskis; Martinas Zebrowskis; Muzika, kapelos; Pirmoji XIX amžiaus pusė; Repertuaras; 19 amžius; Adalbert Dankowski; Anton Sokulski; Church music; First half of the 19th Century; Florjan Bobrowski; Lithuania; Martin Zebrowski; The first half of the 19th century.
ENIn the first half of the 19th century the Lithuanian church choir repertoire was dominated by works by local composers. This theme was analysed in various aspects in earlier scientific articles by this author. The goal of the article is to discuss the biographies and body of work of several composers who created works in the first half of the 19th century. Most attention is given to the personas and works of composers Florjan Bobrowski, Adalbert Dankowski and others. The article is based on musical manuscripts and other archival sources, which now are almost the only documents that refer to the aforementioned authors, their life and creations. The collected material allows a presumption that the creations of these authors were often performed and were popular in the repertoire of Lithuanian church choirs. In the article, an attempt is made to name those creations, to separate the dominating genres, the cast of the performers of these compositions, and to touch upon consistent patterns and differences in the creations, as well as to research their popularity in the general context of the 19th-century Lithuanian church choir repertoire. [From the publication]