LTMigracijos politikos bei imigrantų pritraukimo kontekste, studentai iš trečiųjų šalių įvardijami kaip viena perspektyviausių tikslinių grupių. Būdami jauni, išsilavinę, iniciatyvūs, susipažinę su kultūra, pramokę kalbos, užmezgę socialinius ryšius bei dalinai integravęsi į visuomenę, jie gali labai prisidėti prie šalies augimo. Todėl svarstant imigracijos politiką ir galimą darbo jėgos pritraukimą svarbu atkreipti dėmesį į užsienio studentų potencialą, įvertinti veiksnius, lemiančius studentų migracijos srautus ir dinamiką. Nors teoriniame studentų migracijos diskurse pagrindinis dėmesys skiriamas makro lygmens veiksniams – aukštojo mokslo kokybės rodikliams šalyje bei valstybės ekonominiam pajėgumui – vis dėlto, kaip rodo tyrimų rezultatai, nemažą įtaką migracijai studijų pagrindu daro valstybės įgyvendinama politika bei egzistuojančios migracijos procedūros; nemažą įtaką gali turėti ir pačių universitetų pastangos. Šiame straipsnyje, apžvelgus teorinį užsienio studentų migracijos diskursą, analizuojamos studentų iš trečiųjų šalių migracijos į Europos šalis ir Lietuvą bendrosios tendencijos, veiksniai, perspektyvos. Analizė remiasi 2012 m. Europos Migracijos Tinklo (EMN) rėmuose 24 ES šalyse ir Norvegijoje atliktų tyrimų rezultatais bei papildomai Lietuvoje atlikto sociologinio tyrimo „Studentų iš trečių šalių patirtis Lietuvoje“ duomenimis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Migracija; Migracija: studentai; Studentai; Higher education; Lithuania; Migration; Students; University education.
ENInternational students attract a lot of attention across the globe. They constitute a group of migrants that does not provoke resistance in receiving societies and are generally viewed positively. States compete to attract the brightest students, create favourable conditions for their arrival and stay. Experts agree that international students not only provide economic benefits (by paying tuition fees), but also enrich the study process and contribute to the establishment of close business ties between sending and receiving communities. Yet despite the importance of this topic, this specific group of migrants was not properly researched. This article overviews the main theoretical approaches towards immigration of international students. It states that immigration of international students cannot be analysed by one single model and needs to be looked at combining the insights from several different approaches. After reviewing the theoretical aspects the authors present the comparative analysis of the situation in the EU and Lithuania. The article is based on the research results carried out in the frame of the European migration network (EMN) and the special sociological survey of international students studying in Lithuania commissioned by the International organization for migration (IOM) Vilnius office. [From the publication]