LTHumanitarinės kultūros ugdymas yta vienas svarbiausių valstybės uždavinių, kai kalbame apie žmogaus ugdymą. Formuluojant švietimo reformos uždavinius buvo akcentuojama būtinybė formuoti mokinių nuostatą, kad jie yra ne tik gimtosios kultūros vartotojai, bet ir kūrėjai, atsakingi už kultūros raidą ir išsaugojimą. Tautinės mokyklos koncepcijoje teigiama, kad būtina žmogaus dvasinio gyvenimo raidos sąlyga yra gimtoji kalba. Ji yra svarbiausias tautos ir jos kultūros savitumo požymis. Ugdymo tutinio humanizavimas, ypač gimtoji kalba, daro didelę įtaką asmenybės brandai. Taigi neabejotinai svatbus būsimų lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų nusiteikimas ir požiūris į savo profesiją. Šiame straipsnyje apžvelgiama, koks būsimų lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų požiūtis į profesinę veiklą ir kokios pedagoginės veiklos prielaidos jiems atrodo svarbios, ko tikisi iš studento (būsimo mokytojo) jau dirbantys mokytojai lituanistai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Laisvojo ugdymo paradigma; Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas; Pedagoginės veiklos prielaidos; Požiūris į pedagoginę veiklą; Liberal education paradigm; Teachers of the Lithuanian language and literature; Premises of pedagogical activity; Approach to pedagogical activities.
EN[...] Article provides a survey of the approach of future teachers towards their professional activity, premises of pedagogical activities that they consider important and the expectations of current Lithuanian language teachers from students/future teachers. The aim of this article is to analyse the approach of future Lithuanian language and literature teachers towards their professional activity and to discuss the teachers' pedagogical expectations within the context of the liberal education paradigm. The following are the objectives of the research: to discuss the most important premises of pedagogical activities which are important for future Lithuanian language and literature teachers; to clarify essential aspects of the approach of future Lithuanian language and literature teachers towards their professional activity; and to present the expectations of current Lithuanian language and literature teachers within the context of the liberal education paradigm. The research problem of the article is whether students and working teachers prefer the provisions of the liberal education paradigm. Research methods: analysis of research literature, analytical descriptive survey of students using a questionnaire, questionnaire data analysis, and teacher survey. [From the publication]