LTStraipsnyje analizuojamos imigrantų savivaldaus mokymosi bendruomeninėse organizacijose sąsajos su jų integracijos procesu. Pristatomi kokybinio tyrimo, kuriame dalyvavo septyni imigrantai, atvykę j Lietuvą iš ne Europos Sąjungos šalių, rezultatai. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog bendruomeninių organizacijų vykdomų užsiėmimų metu tuo pačiu metu derinamos ir savivaldaus mokymo/si, ir tradicinio mokymo/si paradigmos. Imigrantų mokymąsi inspiruoja socialinės, kultūrinės, edukacinės, politinės ir ekonominės integracijos siekis. Imigrantų asmeninė etnokultūrinė ir bendrapažintinė saviugda realizuojama, siekiant asmeninės ir kitų etninių grupių atstovų sociokultūrinės integracijos, etnokultūrinių vertybių internalizavimo ir eksternalizavimo. Galima daryti išvadą, kad imigrantų savivaldus mokymasis bendruomeninėse organizacijose realizuojamas asmeniniame lygmenyje, kuriam būdingas patirtinio, reflektyvaus, savaiminio (atsitiktinio), transformatyvaus mokymosi patirčių integralumas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendruomeninės organizacijos; Imigrantas; Integracijos procesas; Savivaldus mokymasis; Community organizations; Immigrants; Self-directed learning; Integration process.
ENArticle represents empirical material about the links between self-directed learning of immigrants in community organizations and their integration process. Results of the qualitative research with seven immigrants, who arrived to Lithuania not from the European Union countries, are presented. Research results revealed that paradigms of self-directed and traditional teaching and learning are jointly combined during activities organized by community organizations. Objective of social, cultural, educational, political, and economic integration serves as an inspiration for learning for immigrants. Personal ethno-cultural and common-cognitive self-education of immigrants is fulfilled, in order to achieve socio-cultural integration of individuals and representatives of other ethnic groups, internalization and externalization of ethno-cultural values. Overall conclusion accentuates that self-directed learning of immigrants, which is organized by community organizations with the focus on a personal level, characterised by integrity of experiences of experiential, reflective, informal (incidental), and transformative learning. [From the publication]