LTMeninis tyrimas tampa vis dažniau vartojama sąvoka aukštojo mokslo sistemose, tačiau klausimas kas j ją telpa - vis dar atviras. Ši sąvoka daugiaveidė, ir iki šiol nėra vieningo susitarimo tarp menininkų, filosofų, mokslininkų ir edukacijos politikų dėl jos apibrėžimo. Straipsnyje per asmeninę patirtį ir vieną iš realizuotų meninio tyrimo projektų (foto/karto/istorio/grafijos, 2007) analizuojama, kas galėtų būti meninis tyrimas ir kokios jo raiškos formos bei galimybės spręsti tiek mokslines, tiek menines problemas. Čia pateikiami konkretūs vizualaus mąstymo ir vizualaus rašymo pavyzdžiai ir perjuos bandoma atskleisti keturias specifines meninio tyrimo metodologijas: vaizduotės, erdvinę, performatyvią ir analitinękompleksinę. Straipsnyje žemėlapiavimas pristatomas kaip naudinga meninio tyrimo strategija ir taktika, galinti produktyviai sukurti vertingos tyrimo medžiagos ir tuo pačiu ją analizuoti. Galiausiai prieinama prie išvados, kad meninio tyrimo metodologija nėra duota iš anksto ir baigtinė, bet ji vis yra konstruojama ir perkuriama proceso metu. Ir tik žvelgiant reflektyviai j atliktą tyrimą, įmanoma ją rekonstruoti ir apmąstyti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Materialus mąstymas; Žemėlapiavimas; Fotografija; Medijų studijos; Multidiscipliniškumas; Material thinking; Mapping; Photography; Inter-field; Intermedia.
EN"Artistic research" has recently become a trendy word in the circles of higher art education. It has many faces and there is no mutual agreement between artists, theorists, and science and education politicians policymakers about on its precise definition. The goal of this paper is to try to answer what shape artistic research might be and what kind of opportunities it has to solve artistic and scientific issues. The arguments are based on personal experience and reflections on collective artistic research project "Mapping Lithuanian Photography: Histories and Archives", also known as photo/carto/historio/graphies. This project was implemented in 2007, and a retrospective look helped to identify 4 possible artistic research methods: imaginary, spatial, performative and editorial. The theory was deduced from practice, and was possible only as a follow-up to practice-based research. This is very much likely to be true for most other artistic research projects. Moreover, visual mapping as material thinking is discussed here as one of the most important methodology of artistic research. [From the publication]