LTStraipsnyje nagrinėjamos Lietuvos regioninės spaudos atskaitingumo (atsakomybės) problemos tyrimo objektu įvardijus Lietuvos regioninės ir vietinės spaudos redakcijų darbą.[...] Tyrimas pagrįstas žiniasklaidos socialinės atsakomybės teorija, o tyrimo dizainas projektuotas pagal prancūzų mokslininko C. J. Bertrando atskaitingos žiniasklaidos sistemų modelį. Atlikto darbo naujumą sudaro regionų ir vietinės spaudos veiklos 2000-2010 metais nagrinėjimas teisiniu bei etiniu aspektais. Tai — kol kas pirmas tokio pobūdžio tyrimas. Tyrimas projektuotas, įvertinus žiniasklaidos funkcijas, žiniasklaidos dalyvius bei rinką, teisę ir etiką. Bandant nustatyti, kaip Lietuvos regionų ir vietos visuomenės informavimo priemonėse laikomasi teisės ir etikos normų, taip pat ir priežastis, kas labiausiai tai lemia, buvo pasirinktas trijų pakopų tyrimas, kuriuo galima būtų išsamiau išnagrinėti tiriamąją problemą.[...] Tyrimo metu išsiaiškinta, kad regioninės spaudos redakcijų darbuotojų įsitikinimu, žiniasklaidos priemonių vidaus elgesio (etikos) taisyklės ir padidintų asmeninę žurnalisto atsakomybę, tačiau kol kas nė viena Lietuvos regioninio laikraščio redakcija tokių taisyklių neturi. Taigi, nors regionų žurnalistai sąmoningai suvokia problemą, jų savimonė ir profesionalumas dar nepakankami, kad jie galėtų imtis vieningų veiksmų kurdami atskaitingos žiniasklaidos sistemos modelius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etika; Teisė; Žurnalistika; Žiniasklaida; Žiniasklaidos atskaitingumas; Ethics; Law; Journalism; Mass media; Media accountability.
ENArticle investigates the problems of media accountability (responsibility) in the regional periodical press of Lithuania presenting the work of Lithuanian regional and local editorial offices as the research subject. The research is based on the theory of the social responsibility of mass media and is designed according to the model of the media accountability system created by the French scientist C. J. Bertrand. The novelty of the work consists of the analysis of regional and local periodical press work practice in 2000-2010 from legal and ethical aspects. This is the first research of this kind so far. The research is designed after the assessment of press funcions and participants, as well as the market, law and ethics. A three-stage investigation, which would allow to analyze the problem in concern more thoroughly, was chosen in the attempt to determine how the Lithuanian regional and local mass media comply with the legal and ethical norms and also to identify the main determining reasons. [From the publication]