Systematic approach to personal travel motives - possibilities in Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Systematic approach to personal travel motives - possibilities in Lithuania
Alternative Title:
Sisteminis požiūris į žmogaus motyvus keliauti. Lietuvos galimybės
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2013, Nr. 4 (33), p. 5-17
Summary / Abstract:

LTStraipsnio autoriai siekia atsakyti į mokslinėje literatūroje diskutuojamą klausimą – kas skatina žmones keliauti?[...] Straipsnyje buvo iškeltas tikslas - atskleisti ir susisteminti turistų kelionių į Lietuvą pagrindinius motyvus. Tikslui pasiekti buvo nagrinėjama, kokie Lietuvos turizmo produktai gali labiausiai sužadinti užsienio turistų motyvus lankytis Lietuvoje. Šiam tikslui įgyventi straipsnyje detaliai analizuojami statistiniai (Lietuvos Statistikos departamento ir Valstybinio Turizmo departamento) ir kiti turizmo rinkos tyrimų duomenys. Tyrimas atskleidė, kad Lietuva dėl savo sudėtingos istorinės patirties kol kas neturi gilių turizmo tradicijų ir priskiriama prie naujo turistinio produkto Europos rinkoje, todėl daugelis užsienio turistų ją tik „atranda". Straipsnyje analizuojami didžiausių turistų grupių (baltarusių, rasų, lenkų, latvių, estų ir vokiečių) atvykimo į Lietuvą srautai bei tikslai. Pvz. oficialiai kaupiama informacija leidžia nustatyti, kad Lenkijos, Rusijos Baltarusijos turistai į Lietuvą dažniausiai atvyksta tik vienai dienai. Kelionių tikslų analizė rodo, kad į Lietuvą jie atvyksta dažniausiai aplankyti giminių, verslo reikalais ir apsipirkti. Nors pastebėta teigiama tendencija, augant Rusijos, Lenkijos bei Vokietijos turistų skaičiui į Lietuvos kurortus, ypač – SPA centras, tačiau atlikta analizė rodo, kad turistai, atvykstantys į Lietuvą dėl kultūrinių ir sveikatinimo motyvų iki šiol sudaro nedidelę dalį (tik apie 20 proc. nuo visų turistų). Daugiausiai tai – turistai iš Vokietijos, kurie į Lietuvą dažniausiai atvyksta kultūriniais bei poilsiniais motyvais ir daugiausiai apsilanko Kuršių Nerijoje ir Druskininkuose.Tuo tarpu ispanams Lietuva įdomi kaip buvusi Sovietų Sąjungos respublika, jie nori pamatyti, kuo ji ypatinga. Deja, iki šiol neturime informacijos apie užsienio turistų lankomus objektus (neaišku, kiek UNESCO objektai yra įdomūs turistams) bei renginius ir nežinome jų pasitenkimo jais. Pasigendama informacijos apie jų dalyvavimą regioninėse šventėse bei renginiuose. Nepakankama ir fragmentiška Statistikos ir Turizmo departamentų, turizmo informacijos centrų kaupiamos informacijos apimtis sukelia nemažų problemų darant esmines išvadas apie užsienio turistų motyvus apsilankyti Lietuvoje. Esamos situacijos analizė atskleidė, kad tokia informacija nekaupiama ir apie vietinį turizmą. Akcentuotina, kad reikiamos informacijos trūkumas tampa kliūtimi naujiems turizmo produktams į rinką įvesti bei turizmui plėtoti. Be to, informacijos stoka apriboja potencialių užsienio turistų motyvus apsilankyti Lietuvoje. Straipsnyje pateikti pasiūlymai dėl turistų motyvų keliauti sisteminių tyrimų, kurių pagrindu galima būtų rengti naujus produktus ir didinti Lietuvos konkurencingumą turizmo rinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Turizmas; Turistų motyvai keliauti; Motyvų keliauti sistema; Tourism; Tourist travel motives; System of travel motives.

ENThe authors of the article attempt to provide a systematic approach to an individual's travel motives. Keeping in mind the change in travel motives in the historical context and future perspective, the authors analyze the comments of well-known tourism specialists on individuals' travel motives and discuss the models published in scientific literature. The authors agree that the change in people's travel motives has an influence on the tourism supply which can be interpreted as a step from the present "hard" to the future "soft" tourism. It has been noted that the fact of travel motive classification was actualized in the scientific debate; therefore, the authors pay particular attention to the links of people's travel motives with tourism types and present a systematic analysis of the choice of tourist travel trends from the second half of the twentieth century to the present. At the same time, the article justifies the idea that more research is needed to identify the tourist travel motives, depending on the travelers' home counties and their religious, ethnic, and cultural dimensions. While presenting the statistics and results of their own research on foreigners' motives to visit Lithuania, the authors of the article analyze the achievements and drawbacks in organizing tourism in Lithuania, as well as opportunities for tourism development. The paper presents suggestions for a systematic research of tourist travel motives on which basis it would be possible to create new products and improve Lithuania's competitiveness in the tourism market. [From the publication]

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52400
Updated:
2018-12-17 13:39:27
Metrics:
Views: 27    Downloads: 3
Export: