Objektyvieji suaugusiųjų švietimo prieinamumo veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Objektyvieji suaugusiųjų švietimo prieinamumo veiksniai
Alternative Title:
Objective factors in adult education access
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2013, Nr. 2 (40), p. 51-56
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami suaugusiųjų švietimo prieinamumą lemiantys objektyvieji veiksniai. Modernioje visuomenėje, veikiant objektyviesiems veiksniams (politiniams, ekonominiams, socialiniams), švietimo funkcija – laiduoti vienodas mokymosi galimybes visų socialinių grupių atstovams, nepriklausomai nuo jų socialinės padėties visuomenėje. Suaugusiajam išsilavinimas yra reikšmingas tuo, kad suteikia kvalifikaciją ir teisėt naudojimąsi socialinėmis ir ekonominėmis galimybėmis, todėl yra ta vieta, kurioje įvairios socialinės grupės kovoja dėl pozicijų ir pranašumų, todėl ir švietimas negali būti atsietas ir išvengti kitų veiksnių poveikio. Akcentuojama, kad švietimas, būdamas socialiniu institutu, taip pat negali išvengti minėtų veiksnių įtakos ir dalinai yra nuo jų priklausomas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Suaugusiųjų švietimas; Švietimo institutas; Švietimo prieinamumas; Access to education; Adult education; The institution of education.

ENScientific literature generally identifies factors that influence social change and the accessibility to education: physical, political, economical and cultural fields. It is logical that the discussed political, economical and social field changes and power distribution in social space had direct effect on the structuring of society, the institution of education and the accessibility to education. However, it must be noted that the transformation of the institution of education cannot replace economical and political reforms, above all, it becomes a catalyst and the object of power and influence distribution. The exclusive focus on social, economic, educational opportunities and the great influence of the mentioned fields on the institution of education consolidate the pragmatic, instrumental concept of education, overshadow specific personality-linked and its power development-related aims of education, devalue the significance of personality and humanistic and cultural outlines within the theoretical reflection on education and its practice. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52287
Updated:
2020-09-13 16:49:27
Metrics:
Views: 34    Downloads: 5
Export: