Propagandos ir reklamos sąsajos, "Leo LT" atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Propagandos ir reklamos sąsajos, "Leo LT" atvejis
Alternative Title:
Realtions between propaganda and advertising: the case of Leo.LT
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2013, Nr. 4 (65), p. 37-62
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas žiniasklaidos priklausomumo nuo reklamos pajamų ryšys su žodžio laisvės ribojimu ar savicenzūravimo procesu, pasitelkus „Leo LT“ kūrimo atvejį. Teoriniu aspektu aptariami reikalavimai, keliami demokratinių šalių žiniasklaidai. Gilinamasi į žiniasklaidos, ypač periodinių leidinių, priklausomumą nuo pajamų iš reklamos. Aptariamas reklamos patalpinimo į žiniasklaidos priemones mechanizmas, kai parduodami reklaminiai leidinių plotai, o reklamos davėjai gauna potencialų auditorijos dėmesį. Analitiniu aspektu gvildenamas reklamos ryšys su propaganda. Reklama yra baltosios propagandos forma, todėl komunikacijos procese pasitelkiami propagandiniai įtikinėjimo mechanizmai, kai dalis temų parodomos kaip svarbesnės, kitos – sąmoningai nutylimos. Empirinėje tyrimo dalyje nagrinėjama prekybos tinklo „Maxima“ reklamos kiekio įtaka publikuotų straipsnių apie „Leo LT“ pozicijai dienraštyje „Lietuvos rytas“. Temos aktualinimo ar nutylėjimo aspektu vertinama, kaip dienraštis teikė informaciją apie „Leo LT“ kūrimą, ieškoma ryšio tarp reklamos kiekio ir „Lietuvos ryto“ užimamos pozicijos energetinio milžino kūrimo klausimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Leo LT; Nutylėjimas; Priklausomumas nuo reklamos pajamų; Propaganda; Reklama; Savicenzūra; Žodžio laisvė; Advertising; Dependency from advertising revenues; Freedom of speech; Leo.lt; Propaganda; Self-censorship; Suppression.

ENArticle subject is the media dependence on advertising revenue. Prof. assistant Phd. Mantas Martišius it examines in the relation to freedom of expression, restrictions and self-censoring process. To in light media dependence on advertising revenue, article scrutinize the development of LEO LT company. The theoretical aspects discussed are the requirements for democratic media. The main source of income for commercial media – advertising money. The issue discussed in the sense that when media sell advertising publications areas, it as well for potential advertisers place the audience’s attention. Analytical aspects addressed by advertising relationship with propaganda. Advertising is a form of white propaganda. The empirical part of the study examined retail chain Maxima advertising content on articles published on LEO LT in Lietuvos Rytas daily. Topics actualization or aspect of silence is viewed as providing daily information on the development of LEO LT. Being white form of propaganda, during communication process advertising turn on propaganda’s persuasion mechanisms. Selected topics showed as important, others marginalized or overshadowed. The study hypothesis that depending on the amount of advertising money from Maxima newspaper Lietuvos Rytas owned by the position of the project in respect of LEO LT was confirmed. Active persuasion propaganda phase was observed as well as fixed latent communicative persuasion phase. During the promotion acted as an invisible censor. The important design consideration Lt. LEO society processes daily avoided the subject as if they were not. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Reklamos reikšmė rinkos informavimo sistemoje / Alina Vaišvilienė. Knygotyra. 2008, t. 51, p. 176-191.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52166
Updated:
2022-12-29 15:24:49
Metrics:
Views: 23    Downloads: 5
Export: