LTRemiantis Peter Checkland programuojamų sistemų metodologija (angl. soft systems methodology), taupaus mąstymo (angl. lean thinking) pozicija ir ontologijų kūrimo metodika kuriamas bibliotekininko edukatoriaus koncepcinis modelis, kaip atvejo analizę pasirenkant Vilniaus universiteto kuruojamą studijų programą, skirtą rengti profesionalius bibliotekininkus. Profesionalius bibliotekininkus rengiančioje studijų programoje siekiama sukurti koncepcinį modelį, kuris sudarytų sąlygas išugdyti bibliotekininką edukatorių. Koncepcinis modelis būtų profesionalaus bibliotekininko specializacijos pagrindas. Bibliotekininkas edukatorius yra specialistas, užsiimantis informacinio raštingumo gebėjimų ugdymu. Straipsnyje analizuojama probleminė situacija, nustatomi pagrindiniai bibliotekininko edukatoriaus ugdymo proceso esiniai, remiantis kertinėmis apibrėžtimis suformuota ontologija, o jos pagrindu – koncepcinis modelis. Jis lyginamas su realiu pasauliu, numatoma realių pokyčių alternatyvos koncepcinio modelio įgyvendinimo praktikoje, pasitelkiant veiksmo tyrimą, metodika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bibliotekininkas edukatorius; Bibliotekininkas edukatorius, sisteminė analizė, programuojamų sistemų metodologija, bibliotekininkystė, taupus mąstymas; Bibliotekininkystė; Metodologija; Programuojamų sistemų; Sisteminė analizė; Taupus mąstymas; Blibrarian-educator; Lean thinking; Librarian-educator, system analysis, soft systems methodology, librarianship, lean thinking; Librarianship; Soft systems methodology; System analysis.
ENThe conceptual model of librarian-educator is framed on the basis of Peter Checkland’s soft systems methodology, lean thinking approach and method of ontology development, subjecting the study programme for the development of professional librarians offered by Vilnius University to case analysis. Attempts are made to frame the conceptual model facilitating the training of librarian-educator within the framework of the study programme designed for the training of professional librarians. The conceptual model would underlie the framing of the specialization of professional librarian. Librarian-educator is identified as a specialist involved in the development of information literacy skills. The article offers an analysis of a problem situation, establishes the key entities in the process of librarian-educator’s training, frames ontology based on root definitions and, on the basis of the latter, designs the conceptual model. The article also contains a comparison of the model with the real world, foreseeing the alternatives of real changes. In addition, it presents methodology for the implementation of the conceptual model in practice by means of action research. [From the publication]