LTStraipsnyje atskleidžiamos Vydūno ir Rudolfo Steinerio kūrybos sąlyčio sferos ir skirtybės. Pristatomos abiejų mąstytojų biografijos, veikla ir pagrindinės idėjos. Akcentuojama, kad tiek vienas, tiek kitas pabrėžė praktinius žmogaus tobulėjimo bruožus ir stengėsi praktiškai juos įgyvendinti. Konstatuojama, kad skyrėsi to įgyvendinimo būdai: R. Steineris buvo labiau linkęs orientuoti žmogų į okultinių galių pažinimą, sugebėjimo naudotis tomis galiomis ugdymą ir taip siekti dvasinės aiškiaregystės. Parodoma, kad Vydūnas, skirtingai nuo R. Steinerio, buvo nuoseklus evoliucionistas ir dvasinius rezervus aktyvinti siūlė taurinant žmogaus elgseną bei gyvenseną, sprendžiant savo paties bei savo tautos gyvenimo problemas, todėl jam svarbiausias tobulėjimo būdas buvo dorovinis tobulėjimas, praktinės gyvensenos darna ir taurumas. Konstatuojama, kad siekdamas tobulinti žmogų, Vydūnas savo darbais stengėsi tobulinti ir tautą, o R. Steineris beveik visą savo dėmesį fokusavo į vidines žmogaus galias ir jų aktyvinimą, tam aktyvinimui skirdamas ir praktinę savo veiklą, diegdamas savo idėjas pedagogikoje ir kitose praktinio gyvenimo srityse. Reziumuojama, kad Vydūnui atrodė, jog pati pasaulio evoliucija žmogų neišvengiamai veda dvasinio išsivadavimo keliu, tik reikia, kad pats žmogus jai savo elgesiu nekliudytų, o kelią į tai Vydūnas aiškino remdamasis teosofija ir senąja indų išmintimi. Dėl to R. Steinerio okultizmas Vydūnui galėjo atrodyti kiek bauginantis, ir jis į šį okultizmą žiūrėjo rezervuotai.Reikšminiai žodžiai: Okultizmas; Rudolf Steiner, Vydūnas, antroposofija, teosofija, dvasinė egzistencija; Steineris; Steineris, Rudolfas; Teosofija; Vedos; Vydūnas (Wilhelm Storost; Vilhelmas Storostas, Storosta); Occult; Rudolf Steiner, Vydūnas, anthroposophy, theosophy, spiritual existence; Steiner; Steiner, Rudolf; Theosophy; Vedas; Vydunas; Vydūnas.