LTStraipsnis skirtas naujosios evangelizacijos ir religinio ugdymo principų aptarimui. Naujoji evangelizacija – tai gairės Bažnyčios veiklai nukrikščionėjusioje aplinkoje, kurioje įsigali sekuliarizmas. Straipsnyje pabrėžiamas naujosios evangelizacijos reikalingumas Lietuvai. Naujosios evangelizacijos tikslas – asmens atsivertimas, prasidedantis susidomėjimu krikščionybe ir pasibaigiantis brandžiu įsitraukimu į bendruomenę bei jos sakramentinį gyvenimą. Darbe teigiama, kad to paties siekia ir bet kuri tradicinė evangelizacija ar katechezė, tačiau naujoji evangelizacija turi pasižymėti ryškesniu laiko ženklų skaitymu, didesne individualizacija ir tęstinumu. Straipsnio tikslas yra apibrėžti klasikinius evangelizacijos ir katechezės principus ir juos pritaikyti dabarčiai, atrandant esminius prioritetus. Šiame tyrime religinio ugdymo principai suprantami kaip pagrindiniai edukaciniai reikalavimai, ugdomosios veiklos taisyklės, pradiniai metodologiniai teiginiai. Plačiau aptariami šie esminiai principai: skelbimo ir mokymo kristocentriškumo, bendruomeniškumo, dalijimosi tikėjimu ir tikėjimo liudijimo, laisvo apsisprendimo, sakramentiškumo, prieinamumo ir pozityvumo. Smulkiau išnagrinėjus katechezės turinį ir metodus, pabrėžiama, kad privalu atsižvelgti į kintančius kontekstus, konkrečias socialinio gyvenimo problemas. Apibrėžti bendrieji principai yra svarbiausi metodologiniai pagrindai.Reikšminiai žodžiai: Evangelizacija; Katalikų Bažnyčia; Naujoji evangelizacija; Principai; Religinis ugdymas; Sekuliarizacija; Catholic Church; Evangelisation; New evangelization; Principles; Religion upbringing; Religious education; Secularisation.
ENThe article is devoted to discussing the principles of the new evangelization and religious education. The new evangelization is the guidelines for the activities of the Church in a less Christian environment where the secularism prevails. The article emphasizes the necessity of the new evangelization for Lithuania. The goal of the new evangelization is the conversion of a person, starting from the interest in Christianity and ending with a mature involvement in the community and its sacramental life. It is stated in the work that any traditional evangelization or catechesis seeks the same, but the new evangelization must be characterized by a more pronounced reading of time signs, greater individualization and continuity. The aim of the article is to define the classical principles of evangelization and catechesis and to apply them to the present, discovering the essential priorities. In this study, the principles of religious education are understood as basic educational requirements, educational activity rules, and initial methodological statements. The following key principles are discussed in more detail: propagation and teaching of Christocentrism, sociality, sharing and testimony of faith, free self-determination, sacramentality, accessibility and positivity. A closer look at the content and methods of catechesis emphasizes the need to take into account the changing contexts and the specific problems of social life. The general principles defined are the most important methodological basics.