LTStraipsnyje apmąstomas esminis kankinystės ryšys su vienuoliniu pasišventimu, tarsi pratęsiančiu Bažnyčioje vidinę Marijos ir Jono kankinystę po kryžiumi nekruvinuoju būdu. Remdamasis Jono Pauliaus II ir Šv. Tomo Akviniečio kalbomis apie kankinystę, autorius apibūdina ją kaip pagrindinį tvirtumo dorybės aktą. Apibrėžia kankinystę kaip tobuliausią aktą, kurio pagrindinis motyvas yra dieviškos meilės meilė – dėl to kankinystė priskiriama tobulam gyvenimui. Kankinystė labiausiai įrodo meilės tobulumą, nes kuo brangesnio gėrio atsižadama arba kuo nemalonesnis blogis dėl to gėrio pakeliamas, tuo didesnė meilė tam gėriui parodoma. Todėl kankinystė yra didžiausios meilės ženklas. Nors iš tikėjimo įkarščio ir broliškos meilės kylanti kankinystė nėra įsakymas, o tiktai gali juo virsti, ji visados yra įsakyta kaip sielos paruošimas atiduoti gyvybę. Šiai kankinystės sampratai atskleisti tekste pasitelkiama keletas konkrečių ir ryškių pavyzdžių – Šv. Kūdikėlio Jėzaus Teresės ir Šv. Kryžiaus Teresės Benediktos gyvenimai. Tai dvi pastarųjų laikų šventosios, vienuolės karmelitės, visu savo gyvenimu intensyviai ieškojusios tiesos ir artimai susijusios su Kristaus, Kankinių Karaliaus, auka ant Kryžiaus. Straipsnis apibendrinamas baigiamuoju žodžiu, kuriame teigiama, kad kančia be šviesos ir šviesa be kančios niekados netaps kankinyste. Vienuolinis gyvenimas yra pašvęstas garbinti ir kontempliuoti didžiausios Meilės ir Tiesos.Reikšminiai žodžiai: Apaštalas Jonas; Edith Stein; Jonas Paulius II; Jėzus; Kankinystė; Marie Dominique Philippe; Marija; Meilė; Tiesa; Tomas Akvinietis; Vienuolystė; Vilnius; Šventas Jonas; Šventoji Kūdikėlio Jėzaus Teresė; Edith Stein; Jesus; John Paul II; John the Apostle; Love; Marie Dominique Philippe; Martyrdom; Mary; Monasticism; Saint John; Saint Therese of Lisieux; Thomas Aquinas; Truth; Vilnius.
ENThe article discusses the fundamental link between martyrdom and religious commitment, which sort of extends the internal martyrdom of Mary and John in a non-crucifixion way in the Church. Referring to the speeches on the martyrdom of John Paul II and St. Thomas Aquinas, the author describes it as the main act of virtue of strength. He describes the martyrdom as the most perfect act, the main motive of which is the love of divine, so this is why the martyrdom is attributed to perfect life. The martyrdom proves the perfection of love, because if one refuses the most valuable good or suffers for the most unpleasant evil because of that good, the biggest love is shown to that good. Therefore, the martyrdom is the sign of the biggest love. Although the martyrdom arising from the warmth of faith and fraternal love is not an order, but it can turn into it, and it is always ordered as the preparation of the soul for giving away life. The following particular and vivid examples are used in the text to reveal the concept of the martyrdom - the lives of the Saint Therese of the Child Jesus and the Saint Teresa Benedicta of the Cross. These two are the saints of the recent times, Carmelites, who intensively sought the truth throughout their lives and are closely related to the sacrifice of the Christ, the King of Martyrs, on the Cross. The article is summarized by the final word: suffering without light and light without suffering will never be martyrdom. Monastic life is vowed to worship and contemplate the greatest Love and Truth.