Šv. Marijos Eugenijos ugdymo vizija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šv. Marijos Eugenijos ugdymo vizija
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariamas šv. Marijos Eugenijos gyvenimas ir jos ugdymo vizija. Atskleidžiama, kad šv. Marijos Eugenijos pedagogika formavosi bendradarbiaujant pirmosioms bendruomenės seserims, augant kongregacijai ir kuriant dideles mokyklas Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje, Afrikoje; vėliau, po Vatikano II Susirinkimo, ieškant, kaip asumpcionistinis ugdymas gali būti suderinamas su modernių laikų iššūkiais ir kvietimu Bažnyčiai atsigręžti į vargstančiuosius, atsiverti kitoms religijoms ir kultūroms. Pabrėžiama, kad šv. Marija Eugenija nepaliko susistemintos metodikos, auklėjimą ji matė kaip tvarų visuomenės perkeitimo darbą, kurio tikslas - visuomenė pagal Evangeliją. Siekdami to tikslo, auklėtojai turi eiti Dievo pažinimo ir gyvenimo pagal Jėzaus Kristaus mokymą keliu. Parodoma, kad ji perrašė pasaulietines knygas išimdama antiklerikalinius dalykus ir pabrėždama nuostatą, kad pažinimas yra kelias Dievo link, o įvairios disciplinos suvienijamos tikėjimo perspektyvoje. Konstatuojama, kad pagal šv. Mariją Eugeniją ugdant įvyksta atsivertimas, kurio metu keičiasi požiūris, jausmai, mąstymas ir nuostatos, ir atsivertimo procesas laikomas iš tikėjimo kylančia vidine disciplina, kritiniu mąstymu, nuolatine įžvalga, tikslia logika, plačia perspektyva, dora saviraiškoje ir brandžiu jausmingumu. Reziumuojama, kad ši pedagogikos charakteristika yra labai aktuali postmodernioje visuomenėje, kurioje krikščionybė, būdama viena iš daugelio religijų, viena iš daugelio tiesų, tiki absoliučia Tiesa Jėzaus Kristaus asmenyje ir nori šią žinią išsaugoti bei perduoti kaip atskaitos tašką.Reikšminiai žodžiai: Dievo Karalystė; Krikščionybė; Marie-Eugenie Milleret de Brou; Marijos Dangun Ėmimo bendruomenė; Milleret,Marija Eugenija; Modernus pasaulis; Mokytojas; Pedagogika; Perkeitimas; Tikėjimas; Ugdymas; Vienuolija; Assumption community; Christianity; Conversion; Education; Faith; Lithuania; Marie-Eugenie Milleret de Brou; Milleret, Marie Eugenie; Monkhood; Pedagogy; Teacher; The Kingdom of God; The modern world; Upbringing.

ENThe article discusses the life and vision of education of St. Marie Eugenie. It is revealed that St. Marie Eugenie's pedagogy was formed in collaboration with the first sisters of the community, while congregation grew and large schools in Europe, Latin America, Asia, Africa were established; later, after the Second Council of Vatican, while finding out how the assumptionist education can be matched with the challenges of modern times and the invitation to the Church to turn to the needy, to open up to other religions and cultures. It is emphasized that St. Marie Eugenie left no systematized methodology; she saw the education as a sustainable work of social change, the goal of which is the society according to the Gospel. In pursuit of this goal, the educators must take the path of knowledge of God and life according to the teaching of Jesus Christ. It is shown that she rewrote secular books by removing anti-clerical topics and emphasizing the attitude that knowledge is a path towards God, and various disciplines are united in the perspective of faith. It is stated that according to St. Marie Eugenie education influences the conversion, which changes opinions, feelings, thoughts and attitudes, and the process of conversion is considered to be the inner discipline, critical thinking, constant insight, precise logic, broad perspective, dual self-expression and mature emotion arising from the faith. It is concluded that this characteristic of pedagogy is very relevant in a postmodern society, where the Christianity, as one of the many religions, one of the many truths, believes in an absolute Truth in the person of Jesus Christ and wants to preserve and pass this message as a starting point.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51708
Updated:
2017-07-11 11:30:41
Metrics:
Views: 37
Export: