Models of success in the free market: transformations of the individual self-representation of the Lithuanian economic elite

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Models of success in the free market: transformations of the individual self-representation of the Lithuanian economic elite
In the Book:
Changing economies and changing identities in postsocialist Eastern Europe. Berlin: Lit, 2008. P. 111-128. (Halle studies in the anthropology of Eurasia, vol. 20)
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTKodėl dalis žmonių Lietuvoje yra sėkmingi, o kitiems nesiseka? Tai pagrindinis klausimas, kuris nuolat iškildavo 2005–2006 m. vykdant lauko tyrimą Lietuvos sostinėje Vilniuje. Šiuo tyrimu siekta atskleisti, kaip apibrėžiamos ir peržiūrimos kultūrinės „gero gyvenimo“ ir „sėkmės“ kategorijų bei socialiniai vaidmenys – ypač elito – Lietuvos posocialistinių transformacijų ir įsijungimo į Europos Sąjungą kontekste. Viešos diskusijos apie „gerą gyvenimą“ ir „sėkmingus žmones“ Lietuvoje įprastai sulaukia daugiau dėmesio nei būtų galima tikėtis. „Gero gyvenimo“ vizija reiškiasi ne tiek kaip abstraktus tikslas ar tolimas Lietuvos visuomenės horizontas, bet kaip tos vizijos personifikacija ir sėkmė, įkūnyta realiose konkrečių asmenų gyvenimo istorijose. Šiame tyrime iškeltas klausimas, kam konkrečiai atitenka ši privilegija apibrėžti sėkmės modelius, išryškino specifinę žmonių grupę, kurią daugiausia sudarė verslo atstovai, vietos kompanijų savininkai ir valdytojai, tarptautinių kompanijų aukščiausio lygio vadovai ir darbuotojai, jų šeimų nariai, taip pat visuomenėje gerai žinomi pramogų pramonės atstovai, architektai, dizaineriai ir gydytojai. Tai žmonės, kuriuos nepaisant įvairių tarpusavio skirtumų išsiskiria aukštesniu nei vidutinis materialinės gerovės lygiu. Tyrimo tikslui pasiekti buvo stebėtos šių asmenų kasdienės praktikos ir simbolinės savireprezentacijos strategijos, kuriomis įtvirtinamas socialinio elito statusas, taip pat atlikti biografiniai interviu apie jų asmeninį ir profesinį gyvenimą, suteikiant pašnekovams galimybę patiems papasakoti savo sėkmės istoriją.Reikšminiai žodžiai: Ekonomikos elitas, ekonomikos transformacija, elgsena; Ekonominis elitas; Elitas; Laisvoji rinka; Sėkmės modeliai; Transformacijos; Economic elite, economic transformation, behavior; Ekonominis elitas; Elite; Free market; Lithuania; Sėkmės modeliai; Transformacijos.

ENWhy some people in Lithuania is successful and others are not? It is the main question which used to come up during the field study in Vilnius, capital of Lithuania, in 2005-2006. The aim of this study was to reveal how cultural categories of "good life" and "success", and social roles, especially of the elite, are defined and reviewed in the context of Lithuanian post-socialist transformations and joining the European Union. Public discussions about "good life" and "successful people" in Lithuania usually receive more attention than could be expected. The vision of "good life" is expressed not as an abstract goal, or a distant horizon of Lithuanian society, but as the personification and success of that vision embodied in the real life stories of particular individuals. The question - who specifically has the privilege to define success models - was raised in this study. It highlighted a specific group of people, mostly consisting of business representatives, owners and managers of local companies, top-level executives and employees of international companies, members of their families, well-known representatives of the entertainment industry, architects, designers and doctors. These are the people who despite various differences have achieved the higher level of material wealth. In order to achieve the aim of the study, the daily practices and symbolic self-representation strategies of these people were observed. They establish the status of social elite. Also the biographical interviews on their personal and professional life were conducted, giving the interviewees the opportunity to tell their own success story.

ISBN:
9783825811211
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51701
Updated:
2020-03-25 19:48:29
Metrics:
Views: 41
Export: