LTLytiškumas yra neatsiejama visų žmonių, tarp jų ir intelekto sutrikimą turinčių asmenų, gyvenimo dalis, atsiskleidžianti per lytinį tapatumą. Jo formavimuisi didelę įtaką turi mokinių socialinė ir edukacinė aplinka, taip pat jų sąsajos. Straipsniu siekiama atskleisti nežymų intelekto sutrikimą turinčių paauglių lytiškumo ugdymo aktualumo socialinėje ir edukacinėje aplinkoje aspektus. Tyrimo metu nustatytas skirtingas tėvų ir pedagogų požiūris į nežymų intelekto sutrikimą turinčių mokinių lytiškumo ugdymą socialinėje ir edukacinėje aplinkoje. Pedagogai akcentuoja, kad lytiškumo ugdymas yra aktuali problema dėl mokinių nepakankamų žinių apie lytiškumą, aktyvaus auklėtinių lytinio gyvenimo, emocijų ir elgesio problemų, neigiamo šeimos ir aplinkos poveikio. Tėvai lytiškumo ugdymą vertina pasyviai, jie labiau linkę šią funkciją perduoti pedagogams ir žiniasklaidai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Negalė; Nežymus intelekto sutrikimas; Lytiškumas; Lytiškumo ugdymas; Disability; Slight disorder of intelligence; Sexuality; Sexuality education.