The Content of school principal's innovative activity: relationships between legislative framework and school practice

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Content of school principal's innovative activity: relationships between legislative framework and school practice
Alternative Title:
Mokyklos vadovo inovacinės veiklos turinys: įstatyminės bazės ir praktinės veiklos santykis
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2013, Nr. 3 (81), p. 65-72
Keywords:
LT
Inovacijos / Innovations; Mokykla / School.
Summary / Abstract:

LT[...] Straipsnio tikslas – atskleisti mokyklos vadovo inovacinės veiklos turinio raiškos santykį įstatyminio reglamentavimo ir praktinės realybės kontekste. Straipsnį sudaro 3 dalys: pirmoje dalyje grindžiama mokyklos vadovo inovacinės veiklos turinio samprata; antroje dalyje - pateikiama mokyklos vadovo inovacinės veiklos turinio raiškos tyrimo metodologija; trečioje dalyje – atskleidžiamos mokyklos vadovo inovacinės veiklos prielaidos Lietuvos įstatyminės bazės kontekste bei mokyklos vadovo inovacinės veiklos turinio raiška privačiame mokyklos vadovo dokumente – kompetencijos portfelyje. Atliekant tyrimą taikoma kokybinio tyrimo strategija, kuri derinama su modeliniu požiūriu remiantis mokslinės literatūros analize, buvo išskirtos tyrimo analizės temos (tyrimo elementai). Tyrimo elementų raiškos ieškoma esminiuose Lietuvos mokyklos vadovo veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose. Pagrindžiant tyrimo elementus remtasi idealiojo tipo principu. Suformuluotos konkrečios analizės temos (vadovavimas ugdymo(si) procesui, žmogiškųjų išteklių valdymas, kaitos inicijavimas, žmogiškųjų išteklių edukacinis įgalinimas, lyderių ugdymas), kurios skaidomos į analizės potemes. Analizuoti svarbiausi mokyklos vadovo veiklą Lietuvoje reglamentuojantys dokumentai, tačiau straipsnyje pristatoma tik kai kurių dokumentų analizė: įstatymai - Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (2007); poįstatyminiai aktai: ministro įsakymai „Dėl visų tipų (išskyrus aukštąsias mokyklas) mokyklų vadovų kvalifikacinių reikalavimų aprašo“ (2005); „Savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatai“ (2009); 2012-2013 mokslo metų bendrieji ugdymo planai.Kompetencijos portfelių analizei buvo pasirinkti inovatyvių mokyklų (tai mokyklos, turinčios išskirtinius pasiekimus, nuolat tobulėjančios, pilietiškai aktyvios) vadovų kompetencijos portfeliai (I vadybinės kvalifikacinės kategorijos, II vadybinės kvalifikacinės kategorijos, III vadybinės kvalifikacinės kategorijos). Analizuojant visų kategorijų (I, II, III) mokyklos vadovų kompetencijos portfelius, siekiama aptikti ir atskleisti mokyklos vadovo inovacinės veiklos raišką ir turinį pagal iškirtas analizės temas ; aptiktas inovacinės veiklos turinys priskiriamas prie konkrečių inovacijų poveikio lygmenų ir jų objektų.[...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokyklos vadovai; Inovacinė veikla; School principal’s activity; Innovative activity.

ENThe principal of a contemporary school must be one of the most active participants of education change. His/her actions, innovatively performed, can determine successful activities of an education institution and its change. However, the activity of a school principal as well as other education subjects is governed by different level structures of education management through specific documents; they might, or might not, involve the premises for accomplishing innovative activity. As a matter of fact, regulations can also determine certain content of innovative activity. With this in mind, the paper aims at answering the following questions: what are the premises allowing (or hindering) the implementation of school principal’s innovative activity and its adequate content; what is the relationship between school principal’s innovative activity content and the statutory regulation, reflected in the reality of school activities. This relationship is investigated in the context of a particular country, Lithuania, because the regulation of school principal’s activity and its practical expression can differ, subject to education policy of a certain country. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.ss.81.3.5794
ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51620
Updated:
2018-12-17 13:37:50
Metrics:
Views: 38    Downloads: 7
Export: