LTStraipsnyje pristatomas leidinys ir nagrinėjama transkultūrinė bei transkonfesinė komunikacija tarp Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės ir rytinių Lenkijos Karūnos žemių vėlyvaisiais viduramžiais ir ankstyvaisiais naujaisiais laikais. Išsamiai apžvelgiama ir pristatoma istoriografija, skyrusi dėmesio šiems klausimams bei pagrindiniai temą tyrinėjusių istorikų teiginiai. Supažindinama su terminais, kuriais įvardintas nagrinėjamas regionas rusų istoriografijoje, aiškinami nacionalinių istoriografijų pagrindiniai skirtumai. Aptariamame regione koegzistavo daugybė kultūrų; čia susidūrė Bizantijos stačiatikiška kultūra ir Lotyniška Vakarų Slavų kultūra, taip pat gyveno žydai (aškenaziai), atvykę iš vokiškai kalbančių teritorijų, armėnai, vokiškai kalbantys liuteronai, pagonys bei krikščionys lietuviai, musulmonai totoriai bei kitos etnokonfesinės grupės, tuo tarpu ankstesni tyrimai ilgai ignoravo ar atitinkamai neįvertino šios erdvės heterogeniškumo. Geriausiu atveju, buvo tyrinėjami dviejų skirtingų etnokonfesinių grupių santykiai. Detaliai pristatoma 2005 m. Pasau vykusioje konferencijoje išgryninta transkultūrinės arba tarpkultūrinės komunikacijos regione koncepcija. Toliau analizuojami konfesionalizacijos procesai bei konfesinės kultūros: tikybiniai aspektai bei denominacijų formavimasis tiriamuoju laikotarpiu regione. Galiausiai apžvelgiamas visas leidinys, trumpai aptariami konferencijos pranešimų pagrindu parengti straipsniai.Reikšminiai žodžiai: Lenkija (Lenkijos karalystė. Kingdom of Poland. Poland); Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė (LDK; Grand Duchy of Lithuania; GDL); Religija; Rytų Lenkija; Tarpkultūrinė komunikacija; Tautinės mažumos; Vidurio Rytų Europa; 15 amžius; 16 amžius; 17 amžius; 15-18th centuries; Central and Eastern Europe; Eastern part of Poland; Intercultural communication; National minority; Religion; The Grand Duchy of Lithuania.
ENThe article presents the publication and examines the transcultural and trans-confessional communication between the Grand Duchy of Lithuania and the Eastern Polish Crown in the late Middle Ages and in the early modern times. A detailed overview and presentation of historiography, focusing on these issues, and statements of the main historians who have studied the topic are presented. The terms naming the analysed region in the Russian historiography are introduced and the main differences between the national historiographies are explained. Many cultures coexisted in the discussed region; here the Byzantine Orthodox culture collided with the Latin Western Slavic culture; here also lived the Jews (Ashkenazi) who came from the German-speaking territories, Armenians, German-speaking Lutherans, Pagan and Christian Lithuanians, Muslim Tatars and other ethno-confessional groups, while previous studies have long ignored or did not evaluate the heterogeneity of this space respectively. At best, the relationship between two different ethno-confessional groups was studied. The refined concept of transcultural or intercultural communication in the region during the conference held in Passau in 2005 is presented in detail. The processes of confessionalization and confessional cultures are analysed: religious aspects and the formation of denominations during the investigated period in the region. Finally, the entire publication is reviewed, and the articles prepared on the basis of conference reports are briefly discussed.