LTTarptautinio mobilumo programos vaidina svarbų vaidmenį vystant visas esmines kompetencijas. Straipsnio tyrimo tikslas yra nustatyti kiekvienos kompetencijos svarbą studentams ir nustatyti, ar studentų iš skirtingų regionų nuomone buvo vystomos kiekviena iš 8 esminių kompetencijų praktikos užsienyje metu. Empirinio tyrimo rezultatai atskleidžia, kad tarp svarbiausių kompetencijų gali būti išskirtas komunikavimas – tiek užsienio, tiek gimtąja kalba. Be to, teigiama, kad ši kompetencija praktikos užsienyje metu buvo patobulinta labiausiai. Antra geriausiai patobulinta kompetencija dalinio mobilumo metu buvo iniciatyvumas ir antreprenerystė. Tačiau respondentų nuomone ji buvo pažymėta kaip mažiausiai svarbi. Taip gali būti todėl, kad nebuvo suvokta šios kompetencijos svarba. Kita vertus, dalinio mobilumo programos gali padėti studentams vystyti ne labiausiai trokštamas kompetencijas, o tas, kurios ateina natūraliai su pasikeitusia aplinka. Vieningi rezultatai gauti dėl matematikos kompetencijos moksle ir technologijose. Visuose Europos regionuose ji buvo palaikyta mažiausiai svarbia ir tai buvo kompetencija, kuri mažiausiai patobulėjo per praktiką užsienyje. Tai pabrėžia problemą, kad studentai renkasi socialinius mokslus, o ne technologinius, o tai lemia specialistų trūkumą atitinkamose srityse. Apibendrinant galima teigti, kad studentai vertina gebėjimą konstruktyviai komunikuoti, rodo toleranciją, išreiškia ir supranta skirtingus požiūrius, derasi, susitvarko su stresu ir nerimu, mąsto kritiškai ir kūrybingai ir dalyvauja socialinėje veikloje.Reikšminiai žodžiai: Studentai; Kompetencijos; Mobilumas; Tarptautiškumas; Students; Competences; Mobility; International.
ENPaper examines the role of international mobility through the exchange programs in student’s core competences development. The theoretical background of the research is based on academic literature in the field of youth mobility and youth competences development analysis. The research was carried out regarding European framework on key competences for lifelong learning (2006). This research presents a multidimensional approach to students’ core competences and their development benefits emerging due to implementation of international mobility programs. Moreover, the paper brings forward valuation of students’, who have been exposed to the subject in question, experiences in combination with theoretical background. The empirical study revealed that international mobility programs play important role in all core competences development. Results of the research might draw attention of horizontal student mobility programs developers and institutions implementing it in order to improve efficiency of their affairs. Furthermore, it may be used as a supporting argument evaluating usefulness of funded youth mobility programs. Moreover, a tool for choosing the measures for developing students’ competences demanded by constantly changing needs of the labour market could be created based on research results. [From the publication]