LTStraipsnio tikslas – įvertinti Lietuvos pramonės įmonių verslo aplinkos veiksnius, sąlygojančius naujų technologijų diegimo laiko pasirinkimą. Bendrieji tyrimo metodai – mokslinės literatūros sisteminė lyginamoji ir struktūrinė analizė, statistinių duomenų analizė ir scheminis modeliavimas. Empirinis tyrimas grindžiamas kokybiniu metodologiniu požiūriu: anketine apklausa paremtu ekspertinio vertinimo metodu ir veiksnių vertės koeficientų reitingu. Tyrimo rezultatai parodė, kad pastaraisiais metais išaugo sąsajos tarp pramonės pažangos, organizacinių pokyčių ir ekonominio konkurencingumo. Dėl to naujų technologijų kūrimas ir įdiegimas pramonėje tapo svarbiausius Lietuvos ekonominės strategijos veiksniu, apibrėžiančiu ekonominės-socialinės plėtros greitį ir rezultatus. Tad, vidinių įmonės išteklių įvertinimas, kompetencijos, verslo aplinkos ir galiausiai naujų technologijų diegimo laiko pasirinkimas yra pagrindiniai veiksniai, siekiant įmonės konkurencingumo ir sėkmingos veiklos. Straipsnyje aptariamos ekspertų vertinimų išvados, skirtos atskleisti svarbiausius išorinės verslo aplinkos veiksnius, apibrėžiančius naujų technologijų diegimo Lietuvos pramonės įmonėse laiką. Apibendrinant ekspertinio vertinimo rezultatus daroma išvada, kad svarbiausi išorinės verslo aplinkos veiksniai yra: rinkos koncentracijos lygis, vartotojų poreikių pokyčiai ir produktų kainos rinkoje. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Naujos technologijos; Technologijų įgyvendinimo priežastys; Technologijų įgyvendinimo laikas; New technology; Time selection of technology implementation; Business environment factors.
ENPurpose – to evaluate business environment factors of the Lithuanian industrial enterprises, conditioning the selection of time to implement new technologies. Methodology. The general research methods applied in this article are the systemic comparative and structural analysis of the scientific literature, statistical data analysis, and schematic modelling. Empirical research is based on qualitative methodological approach: method of expert evaluation on the basis of a questionnaire survey and rating coefficients of factors’ weight. Results. Obtained results revealed that in the recent years, the connection of industrial progress, organizational changes and economic competitiveness has increased. Due to this, the development of new technologies and their implementation in the industry has become one of the most significant factors of Lithuanian economic strategy, determining the speed and results of the economic-social development. Therefore, the evaluation of internal resources of the enterprise as well as the capacity, business environment market and finally the selection of time for the implementation of the new technology serve as the basis for achieving the competitive advantage and successful performance of the enterprise. This paper presents the findings of the expert evaluation, which aimed to investigate the most important external business environment factors determining the selection of time for the implementation of new technologies in the Lithuanian industrial enterprises. Considering the results of the expert evaluation, a summarizing conclusion has been made that the most essential factors of external business environment are as follows: the level of market concentration, the change of consumer needs and product price in sales market. [From the publication]