LTStraipsnyje tiriami kai kurie Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos archyve saugomi rankraščiai, iki šiol keliantys abejonių dėl autorystės. Jų priskyrimas kompozitoriaus broliams, seserims ar pačiam Konstantinui dažniausiai buvo paremtas gana subjektyvia jauniausios sesers Jadvygos nuomone. Minint kompozitoriaus mirties šimtmetį atlikta kai kurių muzikos rankraščių rašysenos ekspertizė. Siekta atskirti Čiurlionio rašytus kūrinius (ar jų dalis) nuo abejotinos rašysenos atvejų. Tyrimui pasitelkta rašysenos ekspertizė, analizuota lyginimo ir matematinės statistikos metodais. Tyrimas rėmėsi būdingų elementų atranka ir jiems charakteringų bruožų nustatymu. Analizuoti ir tikrinti šie muzikos rašto elementai: smuiko raktas, boso raktas, metras, alteracijų ženklai, smulkių ritminių verčių natų sijos ir vėliavėlės, taktų brūkšniai, pabaigos brūkšniai, pauzės, lygos ir užlygavimai, oktavos ženklai, dinamikos ženklai, fermatos, štrichai, kiti atsitiktiniai ženklai ir simboliai. Analizuoti kai kurie rankraščių Čm-31, Čm-32, Čm-34, Čm-AS puslapiai ir visas Čm-35 rankraštis, keliantis daugiausia abejonių. Jie lyginti su Čiurlionio rankraščiu Čm-40 ir pasirinktais rankraščių Čm-6, Čm-21, Čm-60, ŽA-65 puslapiais. Tyrimas atliktas vykdant Lietuvos mokslo tarybos finansuotą studentų mokslinės praktikos programą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Muzikos rašysenos ekspertizė; Lyginimo metodas; Charakteringi bruožai; Muzikos rašto elementai; Čiurlionis' music manuscripts; Handwriting examination; Comparison methods; Characteristic features; Music elements.
ENThere are still some Mikalojus K. Čiurlionis' manuscripts stored in the archives, which raise doubts about their authorship. Their attribution to composers' brothers, sisters and Konstantinas himself most of the time was based on the opinion of his younger sister Jadvyga. While celebrating the centenary of the composers' death, some of his music manuscript handwriting was examined. Primarily it was aimed to discern Čiurlionis' written works (or a part of them) from those in question. Handwriting was analyzed by comparison and mathematical statistics methods. Investigation was based on the selection of specific elements and their characteristic features. The following music elements were analyzed: treble clef, bass clef, meter, signs of alteration, small rhythmic values of notes beams and banners, beats lines, the ends lines, pauses, leagues, octave signs, dynamic signs, fermatas, strokes and other casual characters and symbols. Individual pages Čm-31, Čm-32, Čm-34, Čm-45 and the whole manuscript of Čm-35 that caused most doubts were analyzed. They were compared with Čiurlionis' Čm 40 manuscript and pages from manuscripts Čm-6, Čm-21, Čm-60, ŽA-65. Investigation was carried out by the LCS (Lithuanian Council of Science) student internship program. [From the publication]