Piano Mazurkas by Čiurlionis. In the world of Chopin's fascinations

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Piano Mazurkas by Čiurlionis. In the world of Chopin's fascinations
Alternative Title:
Čiurlionio mazurkos fortepijonui. Chopino pasaulio sužavėtas
Authors:
Summary / Abstract:

LTAnkstyvieji Čiurlionio kūriniai domina tyrėjus kaip muzikinės individualybės formavimosi liudijimas ir meninis paauglystės žavesys. Šios dvi muzikinės kūrybos tyrimų perspektyvos nurodė kryptį ir metodus analizuojant Čiurlionio mazurkas fortepijonui. Daugelį šio žanro kūrinių autorius sukūrė studijuodamas Varšuvos muzikos institute ir Leipcigo konservatorijoje. Nors išliko tik kai kurių mazurkų eskizai (jas Wiktoria Hemplowa atkūrė iš atminties), mazurkų struktūra atskleidžia būdingus kompozitoriaus muzikos kalbos bruožus. Čiurlionio mazurkos artimos Chopino mazurkų stilistinei idiomai. Toks susižavėjimas pasireiškia liaudies šokio stilizavimo būdais ir muzikinio pasakojimo forma. Čiurlionio mazurkų garso idioma taip pat grindžiama Chopino - žymiausio XIX a. mazurkų fortepijonui kompozitoriaus - muzikinės kalbos elementais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fortepijoninė mazurka; Ankstyvieji muzikos kūriniai; Stilistinė idioma; Muzikos kalba; Frederyk Chopin; Piano mazurka; Early musical output; Stylistic idiom; Musical language; Chopin's fascinations.

ENThe composer's juvenilias raise researchers' interest as an evidence of the birth of the musical individuality and artistic fascination of adolescence. These two perspectives of the examination of musical output pointed the directions and methods of the analysis of the Piano Mazurkas by Čiurlionis, author of many pieces of this genre composed during his study at the Institute of Music in Warsaw and at the Conservatory of Music in Leipzig. Although some Mazurkas have survived only as sketches (reconstructed from memory by Wiktoria Hemplowa), their structures reveal the characteristic features of the composer's language. Čiurlionis' Mazurkas were patterned after Chopin's stylistic idiom of the Mazurka. This fascination is shown in the ways of the stylization of social dance and shaping the musical narration. The sound idiom of Čiurlionis' Mazurkas was also based on elements of the musical language of Chopin's followers, who spread and conventionalized several elements of the sound idiom of Chopin - the most outstanding composer of the piano Mazurka in the 19th century. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51414
Updated:
2022-01-31 20:33:28
Metrics:
Views: 44
Export: