The Problem of professional competence transformation: aspect of institutional care

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Problem of professional competence transformation: aspect of institutional care
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2013, Nr. 2 (63), p. 51-79
Summary / Abstract:

LTProfesinių kompetencijų virsmas būdingas įvairioms socialinio darbo sritims, tačiau institucinės globos sistemoje šis klausimas yra naujas ir ypač subtilus, nauja yra ir pati problema, nes apima 2006-2011 metų laikotarpį. Klausimas subtilus, nes tai viena iš sovietinio laikotarpio paveldėtų socialinio darbo sričių, kurioje ilgus metus dirbę asmenys praktikavo tradicinius darbo su vaikais metodus ir vadovavosi atgyvenusia darbo su vaikais samprata. Tai žmonės, kuriems reikėjo prisitaikyti prie naujų reikalavimų, o didelei daliai jų tai buvo labai sunku ar net neįmanoma. Šiandien globos namų darbuotojai, dirbantys su vaikais, yra socialiniai darbuotojai. Vieni jų atėjo dirbti į instituciją jau turėdami atitinkamą išsilavinimą, kitiems teko persikvalifikuoti, dar kitiems – palikti šią sistemą. Straipsnyje atskleidžiamas profesinių kompetencijų ugdymas socialiniame darbe, remiantis tuo, kaip vaikų globos namų darbuotojai apibūdina savo santykį su profesija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Institucinė globa; Profesinė kompetencija; Socialinis darbas; Socialinis darbas, institucinė globa, profesinė kompetencija; Institutional care; Professional competence; Social work; Social work, institutional care, professional competence.

ENTransformation of professional competence is relevant in various areas of social work practice, but the disclosure of this problem in the institutional care system is a new and extremely sensitive issue; the problem itself is also rather fresh. The problem is fresh because we talk about the period from 2006 to 2011. The issue is sensitive because the persons, engaged in practicing traditional methods of working with children for many years, keep following the outdated concept of working with children. These are people who needed to adapt to the new requirements, which was extremely challenging or even impossible for a large part of them. Today, the staff of child care homes, who work with children, are social workers. Some of them came to work for the institution with the required qualification, others had to get retrained, still others had to leave the system. This article reveals the nature of professional competence construction in social work, based on accounts by social workers in child care homes about their relation to the profession. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51172
Updated:
2018-12-17 13:39:21
Metrics:
Views: 40    Downloads: 4
Export: