LTTėvų ir pedagogų vaidmuo ugdant vaikų sveiko gyvenimo įgūdžius yra labai didelis. Mokslininkų įrodyta, kad tėvai ir pedagogai, kurie kalbasi su vaikais apie FA naudą sveikatai, palaiko, teikia paramą, geru pavyzdžiu uždega rūpintis savo fizine kondicija ir sveikata, turi didžiulę ugdomąją galią. Tačiau literatūroje dar stokojama moksliškai pagrįstų patarimų, kaip išugdyti asmenį, gebantį perimti sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą, susivokiantį nūdienos iššūkių kontekste, gebantį patirti ir išgyventi FA sveikatinamąjį poveikį ir siekiantį juo grįsti kasdienį gyvenimą, suprantantį sporto savitumą ir vertę, plečiantį savo judamąją patirtį. Monografijos autorės pateikia ilgalaikių ir sistemingų tyrimų duomenimis, praktine veikla grįstus teiginius, apibendrintas rekomendacijas, kurie bus naudingi sveikatos ugdymo teorijai ir praktikai. Šis leidinys padės ugdytojams, pradedantiesiems mokslininkams geriau suvokti FA paslaptis, ugdymo ypatumus ir kryptingai, tikslingai rengti ugdytinius aktyviam kasdieniam gyvenimui. Monografija taip pat gali būti naudinga siekiant kelti mokytojų profesinę kompetenciją, realizuoti Lietuvos gyventojų fizinio aktyvumo skatinimo programą, sudaryti ir įgyvendinti fizinio aktyvumo stebėsenos sistemą. [Iš pratarmės, p. 9]Reikšminiai žodžiai: Vaikas; Vaikų sveikata; Fizinio aktyvumo ugdymas; Children; Children's health; Physical activity development.
ENAs witnessed by the studies of literature, there is still a lack of a systemic approach to PA as a value of education and of the opportunities of its development at school and in family. The novelty of the research problem in the present work is the understanding of PA as a didactic system of integral education which seeks to realize the development by schoolchildren of their own health-related physical capacity and to institute PA as a value of internal harmony and lifelong self-improvement in social reality in the context of Lithuanian education system responding to the conception of humanistic and democratic education goals. The aim of the research is to disclose the expression of children's physical activity and to investigate the characteristics of health-promoting physical activity and the preconditions of its education in the context of a harmonious personality and healthy lifestyle. When writing the monograph and resolving the selected research problem, primary sources were analysed: scientific works of researchers in Lithuania and abroad, the documents of the European Union and Lithuania, and the documents of the Ministry of Education of the Republic of Lithuania. The applied methods included analysis of the sources of scientific and methodological literature, synthesis, interpretation, and meta-analysis, a descriptive-comparative method, and statistical analysis, as well as a systemic analysis of the data of schoolchildren and teachers' questionnaire surveys. [Extract, p. 267-268]