Vaikų sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo ugdymas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo ugdymas
Alternative Title:
Children's health-enhancing physical activity development
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2013.
Pages:
276 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Įvadas — I. Fizinis aktyvumas kaip daugiafunkcis sveikatą stiprinantis veiksnys. Sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo sąvokos. Sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo sampratos apibrėžtys ir rūšys. Žmogaus kūnas – dvasios buveinė. Aktyvus, sveikas ir fiziškai pajėgus žmogus – siektinas ugdymo tikslas. Fizinis aktyvumas – žmogaus ugdymo vertybė. Lietuvos vaikų fizinio aktyvumo mokslinių tyrimų raida — II. Vaikų fizinį aktyvumą lemiantys veiksniai ir medijinis ugdymas. Sveikatą stiprinantį fizinį aktyvumą lemiantys veiksniai. Mokinių fizinis aktyvumas ir medijinis ugdymas — III. Vaikų sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo raiška ir pedagogo kompetencija. Mokinių, baigiančių pagrindinę mokyklą, fizinio aktyvumo raiška laisvalaikiu – įgytų mokykloje kompetencijų požymis. Kūno kultūros mokytojų nuomonė apie vaikų fizinio aktyvumo raišką ir ugdymo strategijos — IV. Vaikų sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo plėtotės galimybės visuomenės pokyčių kontekste. Vaikų sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo didinimas. Kūno kultūros mokytojo vaidmuo sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo vyksme. Sveikatą stiprinanti dienotvarkė ir fizinis aktyvumas. Fizinio aktyvumo didinimas šeimoje. Pedagoginis tėvų švietimas – sėkmingo, sveiko ir aktyvaus vaikų gyvenimo būdo prielaida — V. Vertybėmis įprasminto vaikų fizinio aktyvumo ugdymo koncepcija. Olimpinės vertybės ir idealai – vaikų dorovinių vertybių ugdymo fizine veikla pamatas. Vaikų motyvacijos sportuoti visą gyvenimą ugdymas. Vaikų fizinio aktyvumo ir sveikatos mokymo metodai. Sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo optimizavimas neformaliuoju būdu. Vaikų fiziniam aktyvumui palankios aplinkos kūrimas. Vaikų fizinio aktyvumo lauke savitumų paisymas – svarbi sėkmingo ugdymo sąlyga. Fizinis krūvis – svarbus fizinio aktyvumo veiksnys, lemiantis poveikį sveikatai. Fizinio aktyvumo vertinimo metodai — Apibendrinimas — Literatūra — Summary.
Summary / Abstract:

LTTėvų ir pedagogų vaidmuo ugdant vaikų sveiko gyvenimo įgūdžius yra labai didelis. Mokslininkų įrodyta, kad tėvai ir pedagogai, kurie kalbasi su vaikais apie FA naudą sveikatai, palaiko, teikia paramą, geru pavyzdžiu uždega rūpintis savo fizine kondicija ir sveikata, turi didžiulę ugdomąją galią. Tačiau literatūroje dar stokojama moksliškai pagrįstų patarimų, kaip išugdyti asmenį, gebantį perimti sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą, susivokiantį nūdienos iššūkių kontekste, gebantį patirti ir išgyventi FA sveikatinamąjį poveikį ir siekiantį juo grįsti kasdienį gyvenimą, suprantantį sporto savitumą ir vertę, plečiantį savo judamąją patirtį. Monografijos autorės pateikia ilgalaikių ir sistemingų tyrimų duomenimis, praktine veikla grįstus teiginius, apibendrintas rekomendacijas, kurie bus naudingi sveikatos ugdymo teorijai ir praktikai. Šis leidinys padės ugdytojams, pradedantiesiems mokslininkams geriau suvokti FA paslaptis, ugdymo ypatumus ir kryptingai, tikslingai rengti ugdytinius aktyviam kasdieniam gyvenimui. Monografija taip pat gali būti naudinga siekiant kelti mokytojų profesinę kompetenciją, realizuoti Lietuvos gyventojų fizinio aktyvumo skatinimo programą, sudaryti ir įgyvendinti fizinio aktyvumo stebėsenos sistemą. [Iš pratarmės, p. 9]Reikšminiai žodžiai: Vaikas; Vaikų sveikata; Fizinio aktyvumo ugdymas; Children; Children's health; Physical activity development.

ENAs witnessed by the studies of literature, there is still a lack of a systemic approach to PA as a value of education and of the opportunities of its development at school and in family. The novelty of the research problem in the present work is the understanding of PA as a didactic system of integral education which seeks to realize the development by schoolchildren of their own health-related physical capacity and to institute PA as a value of internal harmony and lifelong self-improvement in social reality in the context of Lithuanian education system responding to the conception of humanistic and democratic education goals. The aim of the research is to disclose the expression of children's physical activity and to investigate the characteristics of health-promoting physical activity and the preconditions of its education in the context of a harmonious personality and healthy lifestyle. When writing the monograph and resolving the selected research problem, primary sources were analysed: scientific works of researchers in Lithuania and abroad, the documents of the European Union and Lithuania, and the documents of the Ministry of Education of the Republic of Lithuania. The applied methods included analysis of the sources of scientific and methodological literature, synthesis, interpretation, and meta-analysis, a descriptive-comparative method, and statistical analysis, as well as a systemic analysis of the data of schoolchildren and teachers' questionnaire surveys. [Extract, p. 267-268]

ISBN:
9789955187189
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51148
Updated:
2020-05-22 20:35:38
Metrics:
Views: 844
Export: