LTMokslinėje monografijoje nagrinėjama žmogaus iki gimimo problematika medicininiu, etiniu ir teisiniu aspektais. Remiantis naujausiais moksliniais tyrimais atskleidžiama embriono genetika, vaiko prenatalinė raida, moters organizmo pokyčiai nėštumo metu ir nėštumo nutraukimo įtaka moters psichinei sveikatai. Iš krikščioniškosios antropologijos pozicijų ir grindžiant prigimtiniu įstatymu vertinamas žmogaus atsiradimas nuo apvaisinimo momento, nagrinėjamos nėštumo nutraukimo priežastys, aptariami moraliniai aborto aspektai. Monografijoje išgryninti pagarbos žmogaus gyvybei ugdymo principai, kurie turi ne tik mokslinę, bet ir pritaikomąją reikšmę, bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinį vertinant pagarbos žmogaus gyvybei aspektu. Taip pat šiuo požiūriu išryškinti dviejų skirtingų procesų - lytinio švietimo ir lytiškumo ugdymo - principiniai skirtumai. Pradėto, bet dar negimusio vaiko teisinis statusas analizuojamas teisinio mąstymo kaitos kontekste. Visų pirma atsakymų ieškoma antikinėje ikikrikščioniškoje kultūroje bei teisėje, bandant rekonstruoti romėnų teisės požiūrį į negimusįįį ir kartu pateikiant šio požiūrio sąsajas su šiuolaikine teise. Antra, negimusio vaiko statusas šiuolaikinėje teisėje nagrinėjamas atsižvelgiant į dinamiškus teisinės minties pokyčius pastaraisiais dviem šimtmečiais, kai romėnų požiūris, grįstas prigimtine teise, buvo defragmentuotas ir nustelbtas teisinio pozityvizmo. [Anotacija knygoje]Reikšminiai žodžiai: Embrionas; Moteris; Prenatalinė etika; Negimęs vaikas; Antika; Moderni kultūra; Embryo; Woman; Prenatal ethics; Unborn child; Antiquity; Modern culture.