LTJei šiandien prabylama apie andragogų profesionalizaciją, tai kalbama ne tam, kad norėtųsi pabrėžti jų veiklos diletantišką, mėgėjišką ar savanorišką pobūdį. Anaiptol. Profesija ar profesinė veikla pasižymi tam tikrais bruožais, tačiau kad ir koks būtų indikatorių, apibūdinančių profesiją ar veiklą sąrašas, jis vis vien tebus idealistinis, nes tik išimtiniais atvejais šiais laikais naujai susikūrusios profesijos turi visus jai būdingus bruožus. Todėl šiandien derėtų kalbėti apie andragogų, kaip ir kitų naujai atsiradusių veiklų, profesionalizacijos lygmenį, kuris yra tuo aukštesnis, kuo labiau tradiciškai nusistovėjusios veiklos taisyklės, reikalavimai užleidžia vietą realios veiklos strategijai, kurią lemia veiklos tikslai ir etika. Šioje studijoje andragogų profesionalizacija (sistema ir procesas) analizuojama remiantis ne statiškuoju „pusiau profesijos" su kai kuriais jai būdingais bruožais, o dinamiškuoju požiūriu, nes galima teigti, kad andragogų veikla yra profesionalizacijos kelyje. Tai veikla, kurioje taikoma tam tikrų metodologinių veiksmų visuma, veikla, kuri jau turi pakankamai profesinių paslapčių, gudrybių, „triukų" (todėl andragogo veikla yra savos rūšies menas), veikla, kuri orientuota į skirtingo amžiaus, lyties, išsilavinimo, socialinio statuso, mokymosi poreikių, tikslų, patirties ir kt. suaugusių besimokančiųjų švietimą. [Anotacija knygoje]Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Profesionalizacijos sistema; Andragogue; Professionalization system.
ENIn the Study the andragogues' professionalization issue is analysed basing not on the static approach to the "semi-occupation" with some specific features, but on the dynamic one as we can prove that andragogues' activities are already on the professionalization route. There are activities maintaining an applied set of methodological steps, activities that already embrace a number of professional secrets, tricks (that's why andragogy is a kind of art), activities that are focused on the adult education for learners of different age, gender, education, social status, learning needs, aims, etc. [Text from author, p. 353]