LTDarbe tyrinėjama lietuvių studentų angliškai parašytų tekstų koherentiškumas. Analizuojami vidurinio (intermediate) lygmens mokinių rašiniai, siekiant nustatyti galimą sąsają tarp holistinio rašinių vertinimo ir rašinyje panaudoto informacijos struktūravimo tipo. Infonnacijos struktūravimo tipui nustatyti taikomas tematinės struktūros analizės metodas (Lautamatti 1978). Analizė parodė, kad ir aukštą įvertinimą ir žemą įvertinimą gavusiuose rašiniuose dominuoja (atitinkamai 50 proc. ir 40 proc.) sekos progresija. Tai leidžia manyti, kad šis informacijos stuktūravimo tipas neįtakoja arba beveik neįtakoja rašinių holistinio vertinimo. Rezultatai taip pat parodė, kad net 30-tyje proc. aukštai įvertintų rašinių naudojama išplėstinė paralelinė progresija, ir tai leidžia manyti, jog šis informacijos struktūravimo tipas įtakoja aukštesnį rašinio vertinimą. 40-tyje proc žemai įvertintų rašinių naudojama paralelinė progresija, ir tai leidžia manyti, jog dažnas šio tipo informacijos struktūravimo tipo naudojimas įtakoja žemesnį rašinio vertinimą. Tyrimo išvadomis remiantis, galima teigti, kad šie trys tematinės struktūros tipai turėtų būti subtiliai derinami, siekiant sukurti koherentišką ir todėl lengvai skaitomą tekstą. [Iš leidinio]
ENThe present paper sets out to investigate coherence in written texts of Lithuanian learners of English. Intermediate learner essays were analysed with the purpose of establishing a possible relationship between the holistic evaluation of the essays and the type of information structuring used by the learners. Topical structure analysis (Lautamatti, 1978) was employed to determine the type of information structuring. Analysis has shown that sequential progression is a predominant type in both high-rated (50%) and low-rated (40%) essays, which may suggest that sequential progression has little or no direct impact on the holistic evaluation of the essay. Results have also shown that as many as 30% of high-rated essays use extended parallel progression, and as many as 40% of low-rated essays use parallel progression, which may suggest that the use of extended parallel progression contributes to the overall higher rating of the essay, and the over extensive use of parallel progression contributes to the overall lower rating of the essay. The study implies that the use of the three types of topical structure should be carefully balanced to produce a coherent and thus readable essay. [From the publication]