LTStraipsnyje akcentuojama portfelio reikšmė tęstiniam mokymuisi ir bendrajam lavinimui. Yra įvairus portfelių tipai, skirti mokymui ir mokymuisi, kurie ugdo kompetenciją skirtingose srityse. Straipsnyje nagrinėjamos mokymo ir mokymosi portfelio parengimo ir panaudojimo problemos tęstinio mokymosi ir bendrojo lavinimo procese. Ypatingas dėmesys yra atkreipiamas į mokytojo portfelį kaip pasirinktų dokumentų ir mokomosios medžiagos rinkinį, iliustruojantį mokančiojo teorijas, tobulėjimą ir pasiekimus, kaip nuolatinį savęs įvertinimo rezultatą. Kalbama apie šio mokymo, mokymosi, projektų rengimo, mokslinio darbo, kompetencijos ir Europos kalbų bei kultūros dokumentų rinkinių įvairovę. Straipsnyje minimas Europos kalbų portfelis, kuris įgalina besimokančiuosius įvertinti savo kalbų mokėjimą, Europos kultūros pažinimą ir tautų tarpusavio supratimą, kur daugiakalbystės ugdymas yra suvokiamas kaip tęstinis procesas. [Iš leidinio]
ENThe article analyses the importance of portfolio in lifelong learning and in the general system of education. There are different types of portfolios devoted to teaching/learning and developing competence in different fields. The paper deals with the problems of the compilation of the teaching/learning portfolio and its use in lifelong learning and the general education process. Special attention is given to teacher's portfolio as a selected collection of documents and materials that exemplifies the teacher's theories, development and achievements as a result of a continuous process of reflection of self-evaluation. The teaching/learning, the project preparation, research work and competence as well as the variety of document sets of European languages and cultures are discussed in this article. Paper mentions European Language portfolio, which encourages learners to concern themselves with several European languages, cultures and mutual understanding among citizens in Europe where the development of pluralingualism is viewed as a lifelong process. [From the publication]