LTStraipsnyje pristatomas tyrimas, kuriuo buvo siekiama identifikuoti bendrojo lavinimo mokyklos vadovų nuostatų į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą kartu su bendraamžiais bendrojo lavinimo mokykloje struktūrą ir būdingiausius vadovų tipus, atskleisti socialinių-demografinių veiksnių įtaką nustatytiems nuostatų struktūriniams komponentams. Tyrimo rezultatai parodė, jog teoriškai vadovai demonstruoja toleranciją ir pritaria specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymui bendrojo lavinimo mokykloje, tačiau praktinėje veikloje dažniau vadovaujasi segregacinėmis nuostatomis. Nustatyti du būdingiausi bendrojo lavinimo mokyklos vadovų tipai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Specialiųjų poreikių vaikai; Integruotas ugdymas; Nuostatos.
ENThe article presents research that sought to identify the attitudes of the schoolmasters at comprehensive schools towards the education of schoolchildren with special education needs together with their peers, distinguish the most characteristic types of schoolmasters, and reveal the impact of social-demographic factors on the structural components of the attitudes. Research results showed that, while the schoolmasters show tolerance and approve of the education of children with special education needs at comprehensive schools in theory, they often rely on segregative attitudes in practice. Two most prevalent types of schoolmasters have been distinguished.