LTStraipsnyje nagrinėjama narkomanijos prevencija ugdymo institucijose. Ankstyvoji prevencija – tai plataus profilio visų krypčių vaikų socializacijos programų, kurios užima vaikus ir didina vaikų socialinės integracijos galimybes, įgyvendinimas. Pagalbos prevencija (intervencija) – tai specializuotos programos ir strategijos, padedančios rizikos grupės vaikams, patiriantiems fizinę ar seksualinę prievartą, gyvybei ir sveikatai grėsmę, turintiems tam tikrų raidos ar elgesio sutrikimų. Socialinė-pedagoginė reabilitacija – tai specialios programos arba strategijos, kurios padeda nusikaltusį, patyrusį prievartą, turintį priklausomybę nuo alkoholio ar narkotikų, gatvėje ilgai praleidusį vaiką grąžinti į normalią socialinę aplinką, atstatyti prarastus socialinius ryšius. Jautriausi priklausomybės problemoms yra rizikos grupei priklausantys vaikai. Tai vaikai, turintys elgesio ar raidos sutrikimų, gyvenantys socialiai nesaugioje aplinkoje arba bendraujantys su asocialiomis bendraamžių grupėmis. Šiandien kas aštuntas vaikas yra socialiai pažeistas (gyvena asocialioje ar socialiai remtinoje šeimoje). Vadinasi, kas aštuntas šalies vaikas priklauso rizikos vaikų grupei. Šeima ir mokykla yra svarbiausios socialinės institucijos narkomanijos prevencijos srityje. Mokykla ir kitos ugdymo institucijos daugiausia gali nuveikti ankstyvosios prevencijos srityje. Būtina toliau plėsti ugdymo institucijų socialinės pedagoginės pagalbos funkcijas, plėtoti vaikų užimtumo programas vasaros, kitų atostogų metų, realiai vykdyti vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos programų finansavimą ir kt.Reikšminiai žodžiai: Narkomanija; Narkomanijos prevencija; Prevencija; Socialiniai pedagogai; Socialinis pedagogas; Socialinė reabilitacija; Ugdymo įstaigos; Drug abuse; Drug prevention; Educational institutions; Prevention; Social educators; Social pedagogue; Social rehabilitation.
ENThe article analyses drug prevention in educational institutions. Early prevention is the implementation of a wide-ranging socialization program for children of all directions, which takes up children and increases the opportunities for social integration of children. Aid prevention (intervention) is a specialised programs and strategies that help children from risk groups, experiencing physical or sexual abuse, threat to life and health, having certain developmental or behavioural disorders. Social-pedagogical rehabilitation is special programs or strategies that help offenders who have experienced alcohol abuse or drug abuse, return the child who has long lived in the street to a normal social environment, and restore lost social relationships. The most sensitive to the problems of addiction are children from the risk groups. These are children with behavioural or developmental disorders, living in a socially unsafe environment, or communicating with asocial peer groups. Today, every eighth child is socially injured (living in an ancillary or socially supported family). So, every eighth child of a country belongs to a group of risky children. The family and the school are the most important social institutions in the field of prevention of drug addiction. The school and other educational institutions can do most of all in early prevention. It is necessary to further expand the functions of social-pedagogical assistance of educational institutions, to develop children's employment programs during the summer and other holidays, to realistically implement financing of child and adolescent crime prevention programs, etc.