LTŠvietimo kokybė ir švietimo rezultatai, visuomenės vystymosi kokybė priklauso nuo pedagogo profesinės kvalifikacijos. Straipsnyje siekiama atskleisti būsimų ikimokyklinio ugdymo pedagogų, pradinės mokyklos ir bendrojo ugdymo mokyklos mokytojų (meno, muzikos, technologijų ir kt.) profesinių vertybių pasiskirstymą pagal jų svarbą, hierarchiją ir jų tarpusavio ryšius. Tyrimo objektas – ketvirto kurso Šiaulių universiteto Edukologijos fakulteto studentų (būsimų pedagogų) profesinės vertybės. Tyrime dalyvavo 238 studentai. Taikyti šie tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, klausimynai, statistinių duomenų apdorojimo metodai. Tyrimas atliktas 2002 metais. Tyrimo rezultatai atskleidė šias dominuojančias būsimų pedagogų profesines vertybes: rizika, kūryba, ambicijos, meistriškumas, rezultatų siekimas, naujų žinių įgijimas, darbo užtikrinimas, karjeros galimybės. Statistiškai pagrįstas vertybių reitingas nebūtinai atspindi svarbą visoms vertybėms. Būsimieji pedagogai labiausiai vertina profesinę veiklą, pagrįsta tokiomis vertybėmis: galimybė būti kūrybingam, darbo užtikrinimas, meistriškumas, darbas grupėje, buvimas maloniu, moralinis pasitenkinimas. Koreliacinė analizė parodė statistiškai reikšmingus skirtumus tarp profesinės savianalizės ir profesinės saviraiškos, taip pat tarp komforto ir profesinės saviraiškos. Nustatyta profesinių vertybių hierarchijoje būsimųjų pedagogų vyraujanti vertybė yra profesinė savęs aktualizacija.Reikšminiai žodžiai: Būsimieji mokytojai; Karjera; Profesija; Profesinis orientavimas; Profesinė orientacija; Profesinės orientacijos; Profesinės vertybės; Career; Future teachers; Profession; Professional orientation; Professional orientations; Professional values.
ENThe quality of education, the outcome of education and the quality of society's development depends on the professional qualification of a teacher. The article aims to reveal the division of professional values according to their importance, hierarchy and their interconnectivity between the future pre-school teachers, elementary school and general school teachers (art, music, technology, etc.). The object of the research is the professional values of the fourth year students (future teachers) from the Faculty of Education at Šiauliai University. 238 students participated in the research. The following are the methods applied in the research: literature analysis, questionnaires and methods of statistical data processing. The research was conducted in the year 2002. The results of the research revealed the following dominant professional values of the future teachers: risk, creativity, ambition, craftsmanship, achievement of results, obtaining new knowledge, job security, career opportunities. A statistically based value rating does not necessarily reflect the importance to all the values. Future teachers mostly value the professional activity based on the following values: a chance to be creative, job security, craftsmanship, work in groups, being pleasant and a moral satisfaction. Correlation analysis revealed statistically significant differences between the professional self-assessment and professional self-expression, and between comfort and professional self-expression. The prevailing value in the hierarchy of professional values amongst the future teachers is professional self-actualization.