LTKalba, kuri yra kiekvienos kultūros šerdis, be abejo, turi lemiamą įtaką formuojantis vaiko tapatybės pojūčiui: mokydamasis kalbėti, jis pažįsta tikrovę ir įgyja žinių apie save ir supantį pasaulį. Straipsnyje pateikiamos tyrimų, vykdytų lenkų-lietuvių paribyje esančių lenkų ir lietuvių pagrindinių mokyklų III ir V klasėse 2002-2006 m. išvados. Tyrimų tikslas buvo pamėginti aprašyti vienakalbių ir dvikalbių vaikų, gyvenančių nurodytoje teritorijoje, kalbinės savimonės ir kompetencijos būklę, apibrėžti tiriamųjų kalbinius gebėjimus ir palyginti juos su analogiškų tyrimų Lenkijoje duomenimis, taip pat išskirti veiksnius, formuojančius vaikų tapatybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbinė kompetencija; Kalbinė savimonė; Paribys; Tapatybė; Borderland; Identity; Language awareness; Language competence.
ENThere is no doubt that the language being the core of the particular cultures, has also considerable influence on process of creating the child's self-identity. The child learning to speak gets to know the reality and gains the knowledge about himself and the surrounding world. The article presents conclusions from research conducted between 2002-2006 among Polish and Lithuanian pupils at year 3 and 5 from elementary schools located in the Polish-Lithuanian borderland. The research aimed at describing mono- and bilingual children's language awareness and competence in the area researched; defining level of their language skills and comparing them with results of all-Polish research and finally researching factors forming children's identity. [From the publication]