Wybrane osobliwości słownictwa uczniów szkół polskich w Wilnie (w wieku wczesnoszkolnym)

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lenkų kalba / Polish
Title:
Wybrane osobliwości słownictwa uczniów szkół polskich w Wilnie (w wieku wczesnoszkolnym)
Alternative Title:
  • Kai kurie Vilniaus lenkų mokyklų pradinių klasių moksleivių leksikos ypatumai
  • Vocabulary peculiarities of primary Polish schools students in Vilnius
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama Vilniaus miesto lenkų mokyklų pradinių klasių moksleivių leksinės kompetencijos problema. Pateikta empirinio tyrimo, nuteikto atskleisti pagrindinius šios vaikų kalbinės kompetencijos bruožus, remiantis kelių teminių leksikos sričių pavyzdžiais, medžiaga ir apibendrinimas. Straipsnyje parodoma, kokios yra moksleivių lenkų kalbos žodyno spragos pasirinktose kalbėjimo temų srityse ir kaip moksleiviai, bendraujant oficialioje komunikacinėje situacijoje, kompensuoja savo kalboje šias spragas. Aptariami Vilniaus regioninės lenkų kalbos atmainos vartojimo atvejai, citatų bei skolinių vartojimas, neologizmų sudarymas, o taip pat trūkstamų žodžių apibrėžimai vaikų kalboje. Pateikta straipsnyje analizė kelia uždavinius lenkų kaip gimtosios kalbos didaktikai mokykloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakalbystė; Interferencija; Leksika; Lenkų kalba Lietuvoje; Moksleivių kalbinė kompetencija; Competence; Interference; Multilingualism; Students linguistic competence; Students' linguistic; The Polish in Lithuania; The Polish language in Lithuania; Vocabulary.

ENProblem of vocabulary competence of primary Polish schools students in Vilnius is examined in the article. The article presents the materials and generalizations of the empirical research based on the examples of several thematic vocabulary fields and aimed to reveal the main features of students' linguistic competence. The article deals with the students' Polish language vocabulary gaps in chosen areas of speech and their ability to compensate these gaps in official communication. The cases of the usage of Polish regional varieties, borrowings, neologisms compounding, as well as definitions of missing words in students' vocabulary are discussed. The analysis presented in the article raises goals for Polish language didactics at schools. [From the publication]

ISBN:
9789955206934
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50166
Updated:
2019-11-09 15:46:06
Metrics:
Views: 20
Export: