Technologijų mokomojo dalyko ir technologijų brandos egzamino svarba ateičiai : vidurinės ir profesinės mokyklos mokinių požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Technologijų mokomojo dalyko ir technologijų brandos egzamino svarba ateičiai: vidurinės ir profesinės mokyklos mokinių požiūris
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2012, Nr. 22, 92-103
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas vidurinės ir profesinės mokyklos mokinių požiūris į technologinio ugdymo ir technologijų brandos egzamino svarbą ateičiai. Pabrėžiant technologijų ugdymo orientavimą į mokinių rengimą ateičiai, išanalizuotos technologinio ugdymo, technologijų mokomojo dalyko ir technologijų brandos egzamino programos. Efektyvus technologinis ugdymas ne tik padeda spręsti jaunimo profesijos pasirinkimo problemas, bet ir yra žmogiškųjų išteklių plėtros pagrindas. Straipsnyje atskleidžiama, kaip technologijų brandos egzamino, kuriuo įvertinami mokinių technologinio ugdymo(si) pasiekimai, uždaviniai koreliuoja su technologinio ugdymo uždaviniais. Išryškinamas technologinio ugdymo ryšys su technologijų brandos egzamino uždaviniais ir vidurinio ugdymo (gimnazijų ir profesinių mokyklų) mokinių požiūris į technologijas ir technologijų egzaminą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Technologinis ugdymas; Technologijos (mokymo dalykas); Technologijų brandos egzaminas; Technological education; Technology (training thing); Technology maturity exam.

ENThe paper analyzes the aims of the technological education and technology maturity exam from the point of view of secondary and vocational school students. The results of the theoretical study of technological education preparing students for the future have been analyzed in the context of technological education, technologies as a subject and technology maturity exam programmes. Effective technological education not only helps to solve the problems of youth career choice, but is also the basis of human resource development. The article reveals how technology maturity examination, which assesses the achievements of students’ techno-logical education, correlates with the aims of technological education bringing them to the practical implementation. The link between the aims of technological education, technology maturity exam as well as the attitude of students (high school and vocational school) towards technologies as a subject and technology examination has been emphasized. The topicality and relevance of the research. The fundamental sructural and qualitative changes in contemporary post-industrial society have been largely influenced by knowledge and modern technologies. In many developed countries of the world, the policies of development are characterized by efforts to bolster the economic strength and competitiveness to maintain and improve the advance of modern technologies, promoting a technologically developed society. [From the publication]

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis / Rimantas Želvys, Saulė Raižienė, Jogaila Vaitekaitis, Rita Dukynaitė, Audronė Jakaitienė. Pedagogika. 2021, 141, 1, p. 125-145.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50146
Updated:
2018-12-17 13:30:07
Metrics:
Views: 22    Downloads: 1
Export: