LTEsminiai pokyčiai profesinio mokymo institucijose siejami su mokymo programų ir mokymo turinio kaita. Didžiausias dėmesys skiriamas siekiant derinti teoriją ir praktiką, o dalykinės mokymo programos perkuriamos į modulines programas. Remiantis D. Muller ir J. Ferreira (2003), norint pasiekti šiandieninio profesinio mokymo kokybei keliamus reikalavimus, būsimų specialistų kompetencijų ugdymas turi derinti teorinį ir praktinį mokymą. Tyrimo objektas – teorijos ir praktikos dermė profesiniame mokyme. Tyrimo tikslas – išanalizuoti teorijos ir praktikos dermę profesiniame mokyme. Tyrimo uždaviniai: išanalizuoti teorinio ir praktinio mokymo sampratą; apibūdinti teorinio ir praktinio mokymo integravimo prielaidas; atskleisti mokytojų požiūrį į teorijos ir praktikos dermę profesiniame mokyme. Tyrimo metodai: literatūros analizė, anketinė apklausa. Straipsnyje aptariama teorijos ir praktikos dermė kuriant profesinio mokymo turinį; analizuojama modulinio mokymo samprata teorinio ir praktinio mokymo kontekste; išryškinamos teorinio ir praktinio mokymo dermės ypatybės bei jų požymiai profesiniame rengime. Kiekybinio tyrimo rezultatai atskleidžia mokinių požiūrį į profesinio mokymo pasirinkimą, profesijos patrauklumą, kokios profesijos yra populiarios regione. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Teorija; Praktika; Profesinis mokymas; Dermė;; Training programme; Theory; Practice; Coherence.
ENMajor changes in vocational training institutions are associated with the changes in training programmes and curriculum. The emphasis is on the coherence between theory and practice, business training programs being transformed into modules. According to Muller and Ferreira (2003), in order to achieve the requirements for the quality of today’s training, future professional competencies are bound to combine theoretical and practical training. The object of the research – the coherence between theory and practice in vocational training.The objective of the research – to justify the coherence between theory and practice in vocational training. The aims of the research: to analyze the conception of theory and practice; to describe the preconditions for the integration of theoretical and practical in voca-tional training; to reveal the viewpoints of teachers to the coherence between theory and practice in vocational training. Research methods: literature analyzes, a questionnaire-based survey. The article discusses the coherence between theory and practice in vocational training curriculum development. The concept of modular training in the context of theoretical and practical training has been analyzed. The features of coherence between theoretical and practical training as well as their characteristics in vocational training have been highlighted. The results of empirical research have helped to reveal the students’ opinion on how to choose vocational training, what makes an occupation attractive and which specialties are in demand in the area they live. [From the publication]