Hidden costs in the evaluation of quality failure costs

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Hidden costs in the evaluation of quality failure costs
Alternative Title:
Neatitikties kokybės kaštų vertinimas neišreikštų kaštų požiūriu
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika [Engineering Economics]. 2013, 24 (3), p. 176-186
Summary / Abstract:

LTOrganizacijos, norėdamos priimti tinkamiausius sprendimus, leidžiančius šiandieninėje rinkoje įgyti konkurencinį pranašumą, turi vertinti išorinius neatitikties kokybės kaštus. Kokybės vadybos specialistai nustatė, kad kokybės kaštai sudaro didelę dalį (apie 30 %) bendrų gamybos kaštų (Srivastava, 2008). [...] Šiuo metu, pasaulinėje praktikoje, kokybės kaštai dažniausiai skirstomi į tris svarbiausias kokybės kaštų kategorijas: prevencijos, įvertinimo ir neatitikties (išskiriant vidinius ir išorinius) kaštus (Sharma ir Kumar, 2007; Sower, Quarles ir Broussard, 2007; Schiffauerova ir Thomson, 2006a; Tannock ir Saelem, 2005; Angell ir Chandra, 2001). [...] Šiuo metu, pasaulinėje praktikoje, kokybės kaštai dažniausiai skirstomi į tris svarbiausias kokybės kaštų kategorijas: prevencijos, įvertinimo ir neatitikties (išskiriant vidinius ir išorinius) kaštus (Sharma ir Kumar, 2007; Sower, Quarles ir Broussard, 2007; Schiffauerova ir Thomson, 2006a; Tannock ir Saelem, 2005; Angell ir Chandra, 2001). Kokybės kaštai vertinami remiantis keturiais pagrindiniais kokybės kaštų apskaitos modeliais: P-A-F arba „Crosby“ modeliu (Feigenbaum, 1956), galimybių kaštų modeliu (Sandoval-Chavez ir Beruvides, 1998); Modarress ir Ansari, 1987), proceso kaštų modeliu (Ross, 1977; Marsh, 1989) ir ABC (veikla pagrįstų kaštų) modelis (Cooper, 1988; Cooper ir Kaplan, 1988), kurių praktinis pasirinkimas priklauso nuo organizacijos esamos būklės, jos aplinkos, tikslų ir poreikių (Schiffauerova ir Thomson, 2006a; Schiffauerova ir Thomson, 2006b; Tsai ir Hsu, 2010). Kaip teigia Yang (2008), viena iš svarbiausių efektyvios kokybės kaštų apskaitos sistemos sąlygų - nustatyti visus kokybės kaštų elementus. Bamford ir Land (2006) pabrėžia, kad kokybės kaštų apskaita gali būti sėkmingu vadybos įrankiu tik tuomet, kai surenkami visi kokybės kaštų duomenys.Išorinių neatitikties kokybės kaštų apskaičiavimas leidžia organizacijoms žinoti, kiek jos patiria nuostolių dėl to, kad padarytos klaidos paveikė vartotoją. Todėl išoriniai neatitikties kokybės kaštai, yra laikomi vienais iš svarbiausių kokybės kaštų (Deming, 1986), kuriuos įvertinti yra sunkiausia iš visų trijų kokybės kaštų kategorijų (Sower, 2004). Dažniausiai daugelis organizacijų apskaičiuoja tik dalį išorinių neatitikties kokybės kaštų, t. y. akivaizdžius išorinius neatitikties kaštus. O neišreikšti išoriniai neatitikties kokybės kaštai dažniausiai lieka neapskaičiuoti (Porter ir Rayner, 1992; Tatikonda ir Tatikonda, 1996), nes juos sunku nustatyti, išmatuoti ir įvertinti skaičiais (Moen, 1998). Tačiau šių kaštų negalima nepastebėti ar ignoruoti. [...] Straipsnyje analizuojama mokslinė problema formuluojama klausimu: kaip integruotai įvertinti išorinius neatitikties kokybės kaštus, kuriuos sudaro akivaizdūs neatitikties kokybės kaštai ir neišreikšti neatitikties kokybės kaštai? Tyrimo tikslas – sudaryti išorinių neatitikties kokybės kaštų vertinimo metodiką. Tyrimo objektas – išoriniai neatitikties kokybės kaštai. Tyrimo metodologiją sudaro teorinis metodikos pagrindimas mokslinės literatūros analizės pagrindu ir empirinio tyrimo, atlikto Lietuvos organizacijoje, rezultatai. [...] Neišreikštų kokybės kaštų apskaitos praktinis pritaikymas parodė, kad taikant šių kaštų pasiūlytą apskaitos metodiką, organizacijos turi tam skirti nemažai laiko ir darbo sąnaudų. Kita vertus, gaunama nauda suteikia galimybę organizacijos vadovams racionaliai paskirstyti kokybei gerinti skirtas lėšas ir periodiškai stebėti jų kaitos tendencijas. Aktualus klausimas išlieka sprendžiant kokybės kaštų apskaitos periodiškumą. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Išoriniai neatitikties kokybės kaštai; Neišreikštų neatitikties kokybės kaštų vertinimas; Vartotojų palankumo praradimo kaštai; Įvaizdžio praradimo kaštai; Kokybės kaštų apskaitos modeliai; External failure quality costs; Evaluation of hidden failure quality costs; Loss of customer loyalty; Loss of image; Quality costs models.

ENIn modern global market organizations striving for survive and successful compete have not only to satisfy needs of customers but to perform it with the least costs. Specialists of quality management determined that quality costs make a big part of total factor costs, taking about 30 % (Srivastava, 2008). Reducing of quality costs allows reducing of total organizational costs that would result in reducing of price of goods manufactured or services supplied, increase of customers’ satisfaction or improved oeganization performance (Juran, 1951; Crosby, 1979; Heagy, 1991; Tsai, 1998; Moen, 1998; Malchi & McGurk, 2001; Prickett & Rapley, 2001; Love & Irani, 2003; Tannock & Saelem, 2007; Sower, Quarles & Broussard, 2007; Wu et al., 2011). Organizations that have prepared the programs of quality costs accounting adapted to their specific activity and paying more attention to implementation of quality programs, can identify, set in underlying order, evaluate and select quality investments more easy (Bottorff, 1997). Also quality costs programs allow calculation of return of investment to quality, help to find out how development is going (Gray, 1995), determine where highest costs appear and allow to find out what is the loss due to poor quality (Bottorff, 1997). Unfortunately, many organizations don’t know their quality costs (Yang, 2008). Between the reasons determining the absence of quality costs accounting in the organization, following are indicated: use of many types of different accounting systems (Harry & Schroeder, 2000), traditional costs accounting systems are not adapted to identify quality costs data (Chiadamrong, 2003), lack of adequate methods to determine the results of poor quality (Chen & Yang, 2002). Studies performed by Viger & Anandarajan (1999) show that organizations that are calculating and analyzing quality costs, are making efficient decisions more often than those not calculating quality costs.Having calculated the loss due to poor quality and determined where its appearance is the largest, organizations can make decisions allowing optimization of quality costs. While optimizing quality costs, benefit increases (Fine & Charles, 1986; Freiesleben, 2005). Also, optimization of quality costs is a condition necessary to survive and anchor in the market. Quality costs programs were implemented and used worldwide (Carr, 1992; Schiffauerova & Thomson, 2006a). However, both the scientific literature and enterprises’ practice still are having questions how to calculate all constituents of categories of quality costs in details in striving for maximal benefit from the system of accounting of quality costs. In the article there is discussion about the problems of quality costs accounting in striving for detailed calculation of all quality costs, a problem of lack of hidden failure quality costs accounting methodology analyzed, a review of literature on quality costs accounting models presented, the studies performed by other authors discussed, suggestions how to calculate hidden failure quality costs presented. An empirical study was performed in Lithuanian organization where methodology of accounting of constituents of hidden failure quality costs was tested. [From the publication]

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50087
Updated:
2016-12-21 22:59:53
Metrics:
Views: 29    Downloads: 5
Export: