LTStraipsnio tikslas yra ištirti vertybių atitikimo teorines koncepcijas ir palyginti jas su empirinio tyrimo duomenimis. Tyrimu nenustatyta koreliacijos tarp veiklos ir darbuotojų pasitenkinimo darbu, bet tai gal būt priklauso nuo metodologijos. Tyrime pasitenkinimas darbu buvo matuojamas subjektyviai remiantis darbuotojų nuomone, o veikla – remiantis darbdavio nuomone (objektyviai). Darbuotojų vertybės neturėjo ryšio su darbuotojo darbu. Pasitenkinimas darbu buvo teigiamai koreliuotas su visomis pripažįstamomis vertybėmis ir atitikimo skalėmis: aktyvumo, bendradarbiavimu, atvirumu ir atsakomybe. Išreikštų vertybių atitikime pasitenkinimui darbu buvo žymūs skirtumai. Kuo didesnis buvo suvokiamas atitikimas, tuo labiau darbuotojai buvo patenkinti savo darbu. Vertybių atitikimo skalės koreliuoja su pasitenkinimo darbu aspektais. Septyni skirtingi aspektai rodo, kaip darbuotojai yra patenkinti darbu. Aukšta koreliacija buvo nustatyta visose keturiose skalėse – atvirumo, atsakomybės, aktyvumo ir bendradarbiavimo, ir dviejose pasitenkinimo darbu skalėse – skatinimo ir darbo pobūdžio. Priklausančio atlygio ir darbo sąlygų koreliacijos buvo žemesnės ar netgi neigiamos. Vertybių pobūdis ir vertybių atitikimas reiškia, kad jos turi skirtingą poveikį pasitenkinimo darbu aspektams. Kompanijų vadovai turėtų daugiau investuoti į organizacijos vetybių komunikavimą darbuotojams nuo pat darbo santykių pradžios. Reikia vystyti darbuotojų nuomonę apie kompanijos vertybes.Reikšminiai žodžiai: Individualios vertybės; Organizacijos vertybės; Vertybės tinka; Pasitenkinimas darbu; Veiklos; Individual values; Organizational values; Values fit; Job satisfaction; Performance.
ENThe importance of studies on work-related values and attitudes is obvious as values are ascribed a central role in determining the fit between individuals and the employment organization. Responding to the importance of the issue, the paper emphasizes the meaning of the individual and organizational values’ fit for the organization, its possibility to become part of strategic planning and a goal for every manager in charge. The aim of the article is to explore the theoretical concepts on values’ fit and to compare it with the empirical research findings. The research question is how the individual and organizational values’ fit is related with the job satisfaction and performance of the employees. Adapted methods of the survey of job satisfaction measuring nine different facet scales, were used, performance results were obtained from the organization, and two different variables related to quality and sales were measured. The research was conducted in the Lithuanian Telecommunication company. The findings of the research emphasize that job satisfaction has significant correlations with individual and organizational values’ fit. Employees whose job satisfaction was higher had higher fit scores. The performance of employees had no significant correlation with job satisfaction scales. [From the publication]