Kražių bažnyčios didžiojo altoriaus paveikslas : istorinis, ikonografinis, stilistinis aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kražių bažnyčios didžiojo altoriaus paveikslas: istorinis, ikonografinis, stilistinis aspektai
Alternative Title:
Kražiai church Grand altar painting: historical, iconographic, stylistic aspects
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2013, 75, p. 167-192
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiamas platus tyrimas, kuriame istoriškai, ikonografiškai bei stilistiškai analizuojamas Kražių Švč. M. Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčios didžiajame altoriuje kabantis paveikslas „Šventieji Benediktas ir Skolastika, garbinantys Švč. M. Mariją”. Paveikslas sukurtas XVII a. 5 dešimtmetyje, naujai įkurto benediktinių vienuolyno bažnyčios antrajam altoriui, XVIII a. 8 deš. perkeltas į naujai pastatytos bažnyčios didįjį altorių, kuris itin darniai pratęsė paveikslo ikonografinę programą. Tyrime atskleidžiamas paveikslo tapybos ikonografijos daugialypiškumas, jos kismas uždedant aptaisus ir pertapant kai kuriuos elementus. Kaip pagrindinis išskiriamas ir pabrėžiamas labiausiai paveikslo turinį atskleidžiantis Šventojo pokalbio tipas. Straipsnyje pateikiami ir trumpai aptariami keletas galimų paveikslo analogų ir pirmavaizdžių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Barokas; Bažnytinis menas; Benediktinai; Ikonografija; Kražiai; Sakralinė tapyba; Šv. Benediktas; Šv. Skolastika; Baroque; Benedictines; Ecclesiastical art; Iconography; Kražiai; Sacred painting; St. Benedict; St. Scholastica.

ENArticle presents wide research on the painting, "Saints Benedict and Scholastica Glorifying Virgin Mary" situated in Kražiai church of Virgin Mary’s Immaculate Conception. The painting has been analyzed by historic, iconographic and stylistic methods. The picture was painted between 1643 and 1655. It was added to the second altar in the Benedictine monastery church. In 18th c. it was moved to the newly built church and placed into the Grand altar, which perfectly continued the iconography of the painting. The research reveals the multipartite iconography of the painting and the changes after the painting was decorated with silver casings and partially repainted. The article suggests that the main iconographic type of painting is Saint Conversation and that several other paintings can be described as analogs and prototypes. [From the publication]

ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Aukso legenda, arba Šventųjų skaitiniai / Jokūbas Voraginietis ; vertė Veronika Gerliakienė, Nijolė Klingaitė-Dasevičienė, Sigitas Narbutas, Vaidilė Stalioraitytė, Tomas Veteikis. Vilnius : Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, 2008. 2 kn. (825, 822 p.).
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50055
Updated:
2020-07-28 20:26:15
Metrics:
Views: 37    Downloads: 5
Export: