LTStraipsnyje analizuojama lietuvių kilmės mokinių tapatybės problematika mokyklose. Siekiant išanalizuoti tautinės tapatybės kaitos teorijas, atskleidžiamas daugiadimensinės tapatybės teorijos priešpriešinimas nacionalizmo tautinės tapatybės teorijai. Straipsnyje pristatomi ir analizuojami kokybinio tyrimo duomenys, siekiant parodyti tautinės tapatybės slinktis, atsiradusias dėl šiuolaikinių migracijos formų. Taip pat modeliuojama hermeneutinė klasė kaip galima alternatyva kylančioms mokyklose problemoms spręsti, kai klasėje susiduriama su daugybinėmis tapatybėmis, prieštaraujančiomis homogeniškam tapatybės diskursui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Hermeneutinė klasė; Lietuvių kilmės mokiniai; Tautinė tapatybė; Hermeneutic class; Lithuanian pupils; National identity.
ENIn this paper, we analyze the national identity of Lithuanian pupils. The theories of national identity change are discussed in the first part of the paper. The second part of the paper is devoted to the analsis of data of a qualitative research. The analysis reveals a shift of national identity and the existence of a complex identity. As a solution to the problems of complex identity, a hermeneutic class as a tool is proposed. [From the publication]