Development of students' self-reliance during practical training

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Development of students' self-reliance during practical training
In the Book:
Wissenschaft - Studium - Schule auf neuen Wegen / Gerd-Bodo Reinert, Irena Musteikienė (Hrsg.). Frankfurt am Main: Lang, 2002. P. 227-232. (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Bd. 6)
Summary / Abstract:

LTPasitikėjimas savo mąstymu ir praktine veikla plėtojamas kognityvinėmis ir praktinėmis savarankiškomis užduotimis, t. y. savarankiškoje veikloje. Tyrimo tikslas – atskleisti savarankiškai atlikto darbo užduoties sistemos įtaką nepriklausomai veiklai praktinių užsiėmimų metu. Tyrimo objektas – studentų pasitikėjimo savimi plėtra praktinio siuvimo metu. Tyrimo metu taikyti šie tyrimo metodai: pedagoginis stebėjimas (siuvimo technologijų praktinio darbo stebėjimas), veiklos rezultatų analizė (savarankiškų projektų informacijos rinkimas ir galutiniai rezultatai). Tyrimas atliktas 1996-1998 m. Vilniaus pedagoginio universiteto Gamtos mokslų fakultete. Tyrimo rezultatai parodė, kad dėstytojo funkcijų kaita praktinio darbo metu sukuria psichologines prielaidas savarankiškam studentų darbui, padeda kurti gerą psichologinę atmosferą, skatina studentų veiklą. Savarankiškų užduočių sistemos taikymas praktinio darbo metu ugdo studentų gebėjimą veikti savarankiškai ir produktyviai. Projekto metodo naudojimas sujungia studijas su jų praktiniu pritaikymu; padidina studentų mokymosi motyvaciją (atlieka jiems artimą veiklą, turi individualų tikslą); sukuria integravimo įgūdžių (statybos, modeliavimo, pjovimo, siuvimo) ir tolesnio jų formavimo sąlygas; studentai tampa atsakingi už savo studijas; žinių poreikis keičiasi priklausomai nuo pasirinkto projekto pobūdžio – gali būti pritaikyta, o tai, ko trūksta, gali būti papildyta.Reikšminiai žodžiai: Atvejo studija; Pažintinė veikla; Praktinė edukacinė veikla; Praktinė veikla; Projektų metodas; Savarankiškumas; Stebėjimo metodas; Studento savarankiškumas; Studijos; Vilniaus pedagoginis universitetas; Case study; Cognitive action; Observation; Practical training; Practical work; Project method; Student self-reliance; Study, self-reliance; Vilnius Pedagogical University.

ENTrust in your thinking and practical activities is developed through cognitive and individual practical exercises, i.e. through individual activities. The aim of this research is to reveal the effect that the systems of individually completed exercises have on individual work during practical classes. The object of this research is the development of student self-confidence through practical sewing work. During the research, the following research methods were applied: pedagogical observation (observing students performing practical sewing work), analysis of the results (collecting information for individual projects and final results). The research was being conducted from 1996 to 1998 in the Vilnius Pedagogical University Faculty of Natural Sciences. The results of the research indicate that the changes in the role of the teacher during the practical work create psychological prerequisites for individual student work, help to create a good psychological environment and encourage student activity. Applying the individual exercise system during practical work develops student ability to work individually and productively. The application of the project method combines studies with their practical application, increases student motivation for learning (students perform activities relevant to them and have an individual aim); creates the conditions for integrating skill formation (construction, modelling, cutting, sewing) and their further development; students themselves become responsible for their studies; the need for knowledge changes according to the nature of their selected project – may be applied, and what is lacking may be added.

Related Publications:
Edukologijos pradmenys / Leonas Jovaiša. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2001. 276 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49681
Updated:
2018-01-31 14:59:57
Metrics:
Views: 26
Export: