LTLietuvoje piliečių aptarnavimui, įvairių kreipimųsi nagrinėjimui institucijose skiriamas nemažas dėmesys. Didėjantis į Joniškio rajono savivaldybės seniūnijas įvairiais klausimais besikreipiančių asmenų skaičius skatina analizuoti asmenų aptarnavimo ir jų prašymų nagrinėjimo kokybę, nustatyti kylančias problemas ir siekti, kad pilietis, tvarkydamas reikalus seniūnijoje, būtų tinkamai aptarnautas. Kaip vertinama piliečių aptarnavimo kokybė seniūnijose? Kokiomis priemonėmis reikėtų seniūnijose patobulinti aptarnavimo kokybę? Į kokius veiksnius reikia sutelkti didžiausią dėmesį, tobulinant piliečių aptarnavimo kokybę? Straipsnyje siekiama atsakyti į šiuos klausimus analizuojant piliečių aptarnavimo kokybės tobulinimo galimybes Joniškio rajono savivaldybės seniūnijose. Tyrimo objektas – piliečių aptarnavimo kokybė savivaldos seniūnijose. Teorinėje tyrimo dalyje analizuojama Lietuvoje viešojo sektoriaus piliečių aptarnavimo ypatumai, privalumai ir trūkumai. Palyginamas Lietuvos ir užsienio šalių viešojo sektoriaus piliečių aptarnavimas. Praktinėje darbo dalyje analizuojamas Joniškio rajono savivaldybės seniūnijų darbuotojų, dirbančių aptarnavimo srityje požiūris į aptarnavimo kokybę, apžvelgiama esama situacija, problemos aptarnavime. Parengta Joniškio rajono seniūnijų tyrimo metodologija gali būti taikoma nustatant ir kitų viešųjų įstaigų piliečių aptarnavimo ypatumus. Atlikto tyrimo rezultatai bei rekomendacijos bus pateikiami tiriamųjų vietovių seniūnams, taigi seniūnijos turės galimybę priimti sprendimus dėl piliečių aptarnavimo kokybės gerinimo.Reikšminiai žodžiai: Aptarnavimas; Joniškis; Kokybė; Kokybės vadybos modeliai; Piliečiai; Piliečių aptarnavimas; Savivaldybė; Visuotinė kokybės vadyba; Citizens; Joniškis; Models of quality management; Municipaly; Quality; Service; Service of citizens; Total quality management.
ENIn Lithuania, much attention is paid for the servicing of citizens and the examination of various petitions in the institutions. The increasing number of citizens applying to the townships of the municipality of Joniškis region on various questions incites analysing the quality of petitions and their examination, determine the arising problems and strive to achieve that a citizen when managing his/hers affairs in the township would be properly serviced. How is the servicing of citizens quality evaluated in the townships? By what means could the servicing quality of citizens be improved in the townships? To what indicators utmost attention should be paid when enhancing the servicing quality of citizens? The article intends to answer these questions by analysing the possibilities of enhancing the quality of servicing the citizens in the townships of the municipality of Joniškis region. The object of the research – the servicing quality of citizens in the municipal townships. The theoretical part of the research analyses the peculiarities, pros and cons of the citizens being serviced in Lithuania's public sector. The servicing of Lithuania's and foreign citizens in public sector is compared. The practical part of the work analyses the view of employees of the townships of the municipality of Joniškis region that work in servicing area towards the servicing quality, the current situation is reviewed and the issues of servicing. The prepared research methodology of the townships of Joniškis region may be applied when determining the peculiarities of servicing of citizens in other public institutions. The results and recommendations of the carried-out research will be submitted to the elders of the researched areas, thus, the townships will have a possibility to adopt decisions regarding the betterment of the quality of the servicing of citizens.