LTStraipsnis skirtas kritinei leidinio „Vilniaus katedros lobynas. Albumas“ analizei. Pažymima, kad pastaraisiais metais ėmė rodytis vis daugiau darbų, skirtų Lietuvos sakralinei dailei, kurie vertintini kaip pirmieji bandymai atributuoti ir pateikti visuomenei bei specialistams bažnytinių brangenybių rinkinius. Tačiau pirmosios publikacijos atskleidė, kad pristatomi kūriniai mažai ištirti, o tai lemia netikslų jų atributavimą . Autorei kliūva analizuojamame leidinyje esančių paveikslų nepagrįstos interpretacijos, kai manant, jog panašių dailės kūrinių Lietuvoje daugiau nėra, Katedros kolekcijos istorija rašoma taip, kaip autoriui norisi ar kaip jam patogiau. Nagrinėjamos nepagrįstos dramblio kaulo diptiko interpretacijos, Goštauto kryžiaus dalių, datavimo problemos. Konstatuojama, kad Lietuvos dailės muziejaus parengti Vilniaus katedros lobyną pristatantys leidiniai atskleidžia didelę dailėtyrinių studijų stoką. Autorė reiškia apmaudą, jog rengiant minėtus leidinius, nesikonsultuojama su dailės istorikais ir nesiimama rimtesnių studijų, atribucijų patikslinimo. Pažymima, kad „Albumo“ kataloginėje dalyje apstu klaidų, o jos būtų kartojamos ateityje leidžiamuose vadovėliuose ir kituose informaciniuose leidiniuose. Autorės nuomone, Vilniaus katedros lobyno branduolį sudaro apie penkiasdešimt kūrinių, kurie gali būti klasifikuojami kaip europinio lygio sakralinio meno šedevrai, o kiekvienas iš tų objektų reikalauja specialių tyrimų, todėl išreiškiama viltis, kad ateityje svarbiausia Lietuvos sakralinės dailės kolekcija pasauliui bus pristatoma profesionaliau parengta.Reikšminiai žodžiai: Juvelyrika; Krikščionybė Lietuvos mene; Lietuvos meno istorija, sakralinė dailė, dailės istorija; Lobynas; Sakralinė dailė; Vilniaus katedra; Vilniaus katedros lobynas; Jewellery; Lithuanian Christian art; Lithuanian art history, sacral art, history of fine art; Sacral art; Treasury; Vilnius Cathedral Treasury; Vilnius cathedral.
ENThe article is devoted to the critical analysis of the publication "Vilniaus katedros lobynas. Albumas" ("Vilnius Cathedral treasury. Album"). It is noted that in recent years more and more papers are devoted to the religious art of Lithuania, which are regarded as the first attempts to assign and provide society and specialists with collections of ecclesiastical treasures. However, the first publications revealed that there is not much information known about the art presented in said papers, and this results in inaccurate attribution of religious art. The author emphasizes the unfounded interpretations of the paintings in "Vilnius Cathedral treasury. Album", when, in cases when there are no similar paintings in Lithuania, the history of the collection of the Cathedral is written in whatever way the author wishes or in a way that is more convenient. The problems regarding the unfounded dating of an ivory diptych and the parts of Joštautas' cross. It is stated that the publications prepared by the Lithuanian Art Museum presenting the treasury of the Vilnius Cathedral reveal a lack of art studies. The author expresses disappointment that while preparing said publications their authors would not consult art historians, carry out more serious studies or check the information regarding attribution. It is noted that the catalogue of the "Album" contains a lot of errors, and they would be repeated in future textbooks and other informational publications. According to the author, the core of the treasury of the Vilnius Cathedral consists of about fifty works that can be classified as European-level masterpieces of religious art, each of which requires special research, therefore she hopes that in the future the most important Lithuanian collection of religious art will be presented to the world prepared more professionally.