Kontrastiver Vergleich der lexikalisch-stilistischen Mittel in den deutschen und litauischen Werbeanzeigen

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Kontrastiver Vergleich der lexikalisch-stilistischen Mittel in den deutschen und litauischen Werbeanzeigen
Alternative Title:
  • Kompleksinės- stilistinės priemonės vokiškuose ir lietuviškuose reklaminiuose tekstuose
  • Lexical-stylistic means in German and Lithuanian advertising texts
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2010, Nr. 7, p. 71-80
Summary / Abstract:

LTReikšminiai žodžiai: Funkcinės savybės; Kontrastyvinis palyginimas; Leksinė ir stilistinė raiška; Leksinės - stilistinės priemonės; Leksinės-stilistinės priemonės; Reklaminis tekstas; Tarpkultūrinė komunikacija; Vartojimo ir sklaidos tendencijos; Vokiečių ir lietuvių reklama; Vokiečių kalba; Advertisement text; Contrastive comparison; Devices; Functional properties; German; German and Lithuanian advertisments; Intercultural communication; Lexico-stilistic; Lexico-stilistic means; Lexikal and stylistic means; Lithuanian; Use and diffusion tendencies.

ENArticle analyses the most essential and frequent lexico-stilistic means in German and Lithuanian advertisments. On the basis of the authentical material in both languages the following goals have been achieved: the comparison of lexico-stilistic devices, their structure, use and diffusion tendencies, the functional properties and their influence on advertisment text emphatic expressions. The final point covers similarities and differences in both languages. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Garsinės reklamos stilius : disertacija / Irena Smetonienė. Vilnius, 2001. 121 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49197
Updated:
2024-03-17 18:36:49
Metrics:
Views: 25    Downloads: 2
Export: