Vadovo transformacinės lyderystės raiška ir jos barjerai vykdant pokyčius mokykloje : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vadovo transformacinės lyderystės raiška ir jos barjerai vykdant pokyčius mokykloje: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2012.
Pages:
176 p
Notes:
Disert. atlikta 2008-2012 m. Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakulteto Ugdymo sistemų katedroje. Dr. disert. (social. m.) - Kauno technologijos universitetas, 2012. Bibliografija.
Subject Category:
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: School principal's transformational leadership expression and its barriers in implementing changes in school Kaunas, 2012 35 p
Summary / Abstract:

LTPastaraisiais dešimtmečiais lūkesčiai ir reikalavimai mokyklai bei mokyklos vadovui stipriai pasikeitė. Mokslininkai vis labiau sutaria, kad vadovui, siekiančiam sėkmingos mokyklos veiklos, yra būtina lyderystė, pasireiškianti pasirenkant mokyklos veiklos kryptį, telkiant mokyklos bendruomenę bendroms veikloms bei kuriant santykius tarp visų jos narių ir pan. Disertacijoje analizuojama kaip reiškiasi vadovo transformacinė lyderystė vykdant pokyčius mokykloje ir kokie barjerai kyla vadovo transformacinės lyderystės raiškai vykdant pokyčius mokykloje. Pirmoje disertacijos dalyje pagrįstos mokyklos vadovo transformacinės lyderystės raiškos charakteristikos ir jų kriterijai, analizuojama mokyklos vadovo transformacinės lyderystės charakteristikų raiška skirtingose pokyčio fazėse, išskiriami teoriniai barjerai, su kuriais gali susidurti mokyklos vadovo transformacinės lyderystės raiška vykdant pokyčius mokykloje. Antroje dalyje pagrįsta vadovo transformacinės lyderystės raiškos ir jos barjerų vykdant pokyčius mokykloje tyrimo organizavimo logika, tyrimo metodai, tyrimo instrumentų validumas ir patikimumas. Trečioje dalyje pristatyti tyrimo rezultatai ir vadovo transformacinės lyderystės raiškos ir jos barjerų vykdant pokyčius mokykloje rezultatų diskusija.Reikšminiai žodžiai: Lyderystės kompetencija; Mokyklos direktoriaus lyderystė; Mokyklos vadovo lyderystė; Mokyklos vadovo vadyba; Mokyklos vadyba; Leadership competence; School management; School principal's leadership; School principal's management.

ENExpectations and requirements for a school and school principals have strongly changed. Thus scientists more and more agree that a principal pursuing for successful school activity needs leadership, which manifests in principal’s activities in choosing the direction of school activities, consolidating school community for corporate activities and so on. In this dissertation two research questions are analyzed: 1) How does principal’s transformational leadership manifest in implementing changes in school? 2) What barriers emerge for principal’s transformational leadership expression in implementing changes in school? The first part of this dissertation formulates characteristics of school principal’s transformational leadership expression and their criteria, analyzes the expression of school principal’s transformational leadership at different phases of a change, analyses the barriers’ types. The second part presents the logic for the organization of the research on principal’s transformational leadership expression and its barriers in implementing changes in school, substantiates the methods for the research on principal’s transformational leadership expression and its barriers in implementing changes in school, verifies the instruments of the research. The third part presents results of the research and presents the discussion of the results of the research on principal’s transformational leadership expression and its barriers in implementing changes in school.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49147
Updated:
2022-02-07 20:08:51
Metrics:
Views: 174    Downloads: 5
Export: