LTTemos aktualija – darnaus vystymosi nuostatų diegimas organizacijos veikloje organizacinio mokymosi būdu. Mokslininkai sutaria, kad nėra vieno universalaus metodo darniam vystymuisi integruoti į organizacijos, miesto, regiono ar šalies ūkio sistemą. Pastaruoju metu pradėta akcentuoti žmonių dalyvavimo svarba ir siūlymai labiau koncentruotis į darnumo mokymosi metodus nei „iš viršaus į apačią“ sklindančius techninius procesus, kadangi priimant darnaus vystymosi sprendimus socialinėje visuomenėje reikės žmonių pritarimo. Taigi organizacinis mokymasis yra tinkamas būdas diegti darnų vystymąsi. Tačiau akcentuojama organizacinio mokymosi valdymo būtinybė, kadangi tik valdomas procesas gali padėti efektyviai adaptuotis prie sparčiai kintančios aplinkos ir inovatyvių poreikių (žinia, darnus vystymasis yra globalus poreikis). Tačiau vadyba kol kas neturi pakankamai gebėjimų gilintis į mokymosi proceso subtilybes. Vadybos mokslo siūlymai dėl organizacinio mokymosi galimybių panaudojimo įgyvendinant pokyčius kol kas yra labiau orientuoti į rezultato siekimą nei paties proceso analizavimą ir suvokimą. Darbo tikslas – atskleisti darnaus vystymosi organizacinio mokymosi (DVOM) struktūrą ir jos raišką. Rezultatams gauti atlikti teoriniai ir empiriniai tyrimai. DVOM struktūroje pagrįsti vadybiniai veiksmai leidžia suformuoti tinkamą darnaus vystymosi organizacinio mokymosi aplinką, kurioje kuriamos svarbios organizacijai darnaus vystymosi žinios.Reikšminiai žodžiai: Darnus vystymasis; Organizacijos mokymasis; Organizational learning; Sustainable development.
ENSignificance of dissertation is on implementation of principles of sustainable development (SD) in activities of an organization through organizational learning. Scientists agree that there is no one universal way to integrate SD into system of any organization, city, region or country. Some scientists claim that organizational learning is better way to implement SD dimensions than help of external experts, because people involvement is a conscious action, as all the decisions for sustainable development made in the social environment call for the approval of people. Therefore the organizational learning is acknowledged as a very suitable way or process for solving problems of collective competence for sustainable development and the organization’s survival in the environment of global changes. And process of organizational learning should be well managed when implementing such global innovation as SD. But common management more concentrates to the result than to the learning process. Thus the aim of the dissertation is to reveal the structure of organizational learning for sustainable development and its manifestation. Theoretical and empirical researches were made for receiving results. Validated management methods allow generating appropriate learning platform for creation of sustainable development knowledge important for organization.