Strateginės analizės instrumentarijaus modeliavimas mažose ir vidutinėse įmonėse : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Strateginės analizės instrumentarijaus modeliavimas mažose ir vidutinėse įmonėse: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2006.
Pages:
159, [50] p
Notes:
Disertacija parengta 2001-2005 Kauno technologijos universitete. Dr. disert. (social. m.) - ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, 2006. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Modelling of strategic analysis instrumentarium at small and medium-sized enterprises Kaunas, 2006 41 p
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje sprendžiama strateginės analizės instrumentų naudotinų mažų ir vidutinių įmonių (MVĮ) strateginio valdymo procese atrankos klausimai. Disertacija susideda iš trijų dalių. Pirmoje, aptariama strateginės analizės metodologija ir jos instrumentų taikymas mažose ir vidutinėse įmonėse. Pastarosios dalies rezultatas sudaryta 40-ties strateginės analizės instrumentų, taikomų verslo organizacijose (įskaitant mažas ir vidutines įmones (MVĮ)), taksonomija. Šioje dalyje, taip pat sudarytas strateginės dermės modelis apibūdinantis dominuojančio strategijos tipo, įmonės dydžio ir strateginės analizės pobūdžio sąveiką. Antroje, aprašomos strateginės analizės instrumentų taikymo tyrimo metodikos. Šio disertacinio projekto eigoje atlikti du savarankiški empiriniai tyrimai: 1) strateginės analizės instrumentų ekspertinio vertinimo tyrimas, kurio eigoje parengti 40 strateginės analizės instrumentų ekspertinio vertinimo kriterijai; 2) MVĮ savininkų, vadovų ir specialistų testavimas ir apklausa. Trečioje, įvardijami strateginės analizės instrumentų taikymo tyrimo rezultatai. Šioje dalyje, derinant teorinius ir empirinius metodus ir naudojant skirtingus klasifikavimo kriterijus, sudarytos keturios strateginės analizės instrumentų tipologijos. Testavimo ir nuomonių bei nuostatų tyrimo priemonėmis sukaupta faktinė medžiaga, atspindinti MVĮ vadovų informuotumą ir nuomones bei nuostatas strateginės analizės atžvilgiu. Taip pat, sudarytas MVĮ strateginio valdymo proceso modelis atliepiantis Lietuvos realijas. Modelis įgalina analizuoti šalies MVĮ vykstančius strateginio valdymo ir analizės procesus, išryškina MVĮ specifiką.Reikšminiai žodžiai: Tipologija,; Strateginė analizė; Instrumentarijus; Taksonomija; Instrumentas; Tool; Instrumentarium; Typology; Strategic analysis; Taxonomy.

ENThe doctoral thesis is concerned with the issues that are faced when selecting strategic analysis tools to be used in small and medium-sized enterprises (SME) in the process of strategic management. The paper comprises three parts. The first part presents a discussion on the methodology of strategic analysis and the application of its tools in SME. As a result, the taxonomy of 40 strategic analysis tools applied in business organizations (including SME) was designed. In addition, the „model of strategic tune“, defining the correlation of „a dominating strategy type“, „the size of an enterprise“, and „the nature of strategic analysis“, was formed in this part. The second part describes the methodologies to study the application of strategic analysis tools. In the course of research project, two individual empirical studies were conducted: 1) expert evaluation study of strategic analysis tools, during which the criteria for expert evaluation of 40 strategic analysis tools were prepared; 2) SME owners, executives and specialists‘ testing and survey. The third part of the thesis indicates the results of the study into the application of strategic analysis tools. While combining theoretical and empirical methods and using various classification criteria, four typologies of strategic analysis tools were designed. Factual material reflecting SME executives‘ scope of knowledge and their perceptions and attitudes towards strategic analysis was collected by means of testing and perceptions/attitude research. Moreover, the model of SME strategic management corresponding Lithuanian realia was formed. The model enables to analyze the processes of strategic management and analysis in the country‘s SME; it also highlights the special features of SME.

Related Publications:
Imperatives for enterprise strategists / Linas Gudonavičius, Vladislava Bartosevičienė, Gintaras Šaparnis. Inžinerinė ekonomika. 2009, Nr. 1 (61), p. 75-82.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49101
Updated:
2022-01-30 08:21:03
Metrics:
Views: 66    Downloads: 11
Export: